El saló ISE arriba sense empreses russes i amb presència asiàtica de mínims

L'organització, que ja ha venut 28.000 entrades, no s'atreveix a fixar objectius de públic

Mike Blackman, al centre, flanquejat per Pau Relat (president de Fira de Barcelona) i Constantí Serrallonga (director general).
2 min

Barcelona"Estic sorprès de poder dir que ens trobem a la roda de premsa prèvia a l'inici del saló". Mike Blackman, director general d'Integrated Systems Europe (ISE), no se'n sabia avenir aquest dijous de poder anunciar finalment que aquest gran certamen del sector audiovisual podrà realitzar la seva primera edició amb normalitat a Barcelona. El 2021 es va fer una versió de mínims (amb presència gairebé irrellevant de visitants) i aquest 2022 es va ajornar quan faltaven tres setmanes perquè se celebrés, a principis de febrer. Finalment es farà del 10 al 13 de maig i sense mascaretes obligatòries, ara que s'acaba d'aixecar aquest requisit a tot Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i el retorn a la normalitat, aquesta encara no serà una edició de l'ISE en plenitud. Blackman va apuntar que "normalment tindríem 300 empreses xineses que ara no podran venir". Sí que hi haurà algunes firmes asiàtiques (com Huawei o LG), però només hi participaran els equips que tenen a Europa, segons expliquen des de l'organització. A la Xina el covid segueix sense control, de manera que l'entrada i la sortida del país encara és difícil.

Tampoc hi haurà empreses russes. "Em sap greu [el conflicte bèl·lic] per la gent d'Ucraïna, però també per la gent de Rússia que no està d'acord amb el que està passant. Hi ha patiment en tots dos costats", ha dit Blackman en una roda de premsa celebrada a les instal·lacions de Fira de Barcelona. L'organització ha decidit "prohibir els expositors russos, però no els assistents" d'aquest país. Entre altres coses perquè "no controlem els passaports" de la gent que participa com a públic general, ha explicat Blackman.

28.000 entrades venudes

Els organitzadors ja han venut 28.000 entrades, però encara no s'atreveixen a dir quants assistents podrien acabar tenint. "La gent acostuma a anar tard", segons el director general de l'ISE, que creu que després de la Setmana Santa s'accelerarà la compra d'entrades. Tampoc s'atreveix a quantificar quin impacte econòmic deixarà el saló a Barcelona perquè, precisament, "dependrà del nombre d'assistents i de quants són locals i quants venen de fora". El 2019, quan encara se celebrava a Amsterdam, l'ISE va reunir 81.000 persones, però aquest any Blackman estaria "content" amb igualar els 60.000 visitants que va tenir el Mobile World Congress, segons ha reconegut.

La crisi de Netflix "no és de sector"

La crisi de Netflix, que ha perdut un 60% de valor a borsa des de principis d'any davant la pèrdua de subscriptors, és un problema d'una sola companyia "i no de tota la indústria audiovisual", ha defensat Mike Blackman. El director general de l'ISE ha recordat que empreses com Disney, Apple o Amazon tenen "altres vies d'ingressos" procedents dels seus altres negocis, mentre que Netflix depèn únicament del consum de les seves pel·lícules i sèries. "Hem vist com la pandèmia canviava la manera com vivim", ha dit Blackman per indicar que, inicialment, el covid va ser un bo per al negoci de Netflix. Això ara potser ha canviat, i també s'ha de tenir en compte que "Netflix ha perdut els seus clients russos" després que la companyia hagi tancat al país per la invasió d'Ucraïna. En concret, Netflix tenia 700.000 usuaris a Rússia.

stats