Banca
Economia24/02/2023

El Sabadell espera captar 2.450 clients a Catalunya el 2023 amb la nova banca per a rics

L'entitat bancària triplica la xarxa de banquers per al segment de grans fortunes

BarcelonaEl Banc Sabadell busca fer-se un lloc entre les entitats preferides per als rics. El 2023 l'entitat presidida per Josep Oliu ha posat en marxa un nou model de banca privada amb el qual espera captar 2.450 nous clients a Catalunya aquest any, una tercera part dels que aspira a atraure a tot Espanya. Aquesta divisió comptava amb 30.000 clients a tot l’Estat –10.000 a Catalunya–, i amb el canvi de segmentació ha passat a integrar-ne 93.000. Així, amb l’entrada de nous clients, el banc preveu superar els 100.000 a finals d’any.

Inscriu-te a la newsletter El pànic a TrumpInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La nova proposta ve acompanyada d’una redefinició dels patrimonis: es dividirà entre les fortunes que superin el milió d’euros i les que no. A Catalunya aspira que almenys 200 dels nous clients superin aquesta xifra. “El nostre model de banca privada és de xarxa. Tenim potencial de captació i capacitat d’arribada per la capil·laritat comercial del banc, que aquí a Catalunya és molt potent”, explica el director territorial de banca privada de l’entitat, Xavier Castells, a l'ARA. De fet, l’estratègia del banc català amb seu a Alacant passa per no només ser el banc de les empreses, sinó també el dels directius i els empresaris, i això passa per la revisió integral de tota la nova proposta de valor. “És un tema estratègic per al banc”, afegeix Castells.

Cargando
No hay anuncios

Estratègia

Per assolir aquest objectiu, compten amb un dipòsit de captació a 18 mesos amb una rendibilitat propera al 4%, cosa que a escala anual situa uns rendiments del 2,77%, així com amb un acord amb el gestor Amundi, firmat l’any 2020, a través del qual canalitzaran diferents productes. “Ens ha servit per oferir més fons i ens permet estructurar els productes”, assenyala. La nova proposta ofereix als clients l’accés a comptes prèmium i una actualització de la targeta de crèdit, entre d’altres. “Ara hem acabat la comercialització d’un fons que ha anat molt bé, amb una rendibilitat garantida, i ara en traurem un altre. Són opcions d’inversió; el que és important no és el fons, sinó la filosofia d’inversió”, conclou Castells.

Cargando
No hay anuncios

El banc català, que va tancar el 2022 amb els segons millors guanys de la seva història, ha ampliat la xarxa de banquers, passant de 175 a 482 a tot Espanya i de 52 a 158 a Catalunya. “El banc està fent una aposta forta en mitjans perquè aquesta proposta arribi a tothom. La personalització és molt important, la tecnologia ha d’estar a disposició del client perquè rebi el que vol a través del canal que vol. És posar el client al centre de la relació”, afegeix Castells.