Logística

Saba pren el control de Geever i entra en la logística d’última milla

La companyia d'aparcaments vol oferir als altres operadors logístics estalvi i eficiència en el lliurament de paqueteria

El president de Geever, Salvador Alemany, i el conseller delegat, Pere Roca.
2 min

La companyia d'aparcaments Saba —propietat de Criteria Caixa— ha aconseguit la majoria de control del capital de l'operador logístic d'última milla Geever. L'operació s'ha articulat amb una ampliació de capital de Geever d'1,3 milions d'euros, subscrita per Saba, que passa a tenir el 51% del capital, mentre que Districenter (filial del grup logístic M. Condeminas) en manté un 41% i el 8% restant queda en mans del fundador i conseller delegat de Geever, Pere Roca. Salvador Alemany, president de Saba, assumirà també la presidència de Geever.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La intenció és impulsar Geever a Barcelona i després estendre-la a altres ciutats. Tal com ha recordat Salvador Alemany, Saba és present a 182 ciutats de nou estats diferents d'Europa i l'Amèrica Llatina. El que vol Geever és convertir els aparcaments en centres on rebre les mercaderies per fer els lliuraments fins a les llars i els comerços. El model de negoci de l'empresa és tancar acords amb operadors logístics que permetin preparar la mercaderia en magatzems de fora de la ciutat per, després, ser transportada fins als aparcaments de Saba, Bamsa i BSM de matinada en vehicles elèctrics i silenciosos. El darrer pas és que l'endemà es distribueixi entre repartidors de Geever des dels aparcaments perquè la portin als clients finals, que no estaran a una distància de més de 750 metres, i tot amb vehicles no contaminants.

Geever opera ara a Barcelona a través de 39 punts, dels quals 17 són aparcaments públics i 22 trasters. Amb l'acord disposarà de 90 aparcaments soterranis de Saba, Bamsa i BSM, i la intenció és expandir-se a altres ciutats. "En el nostre pla d'expansió hi ha ciutats importants com Madrid, València i Sevilla, però tampoc descartem ampliar el radi d'activitat a altres ciutats de Catalunya", ha comentat Pere Roca. L'any 2020 l'empresa logística va gestionar més de 250.000 enviaments i va facturar més de 480.000 euros, xifres que espera duplicar aquest any gràcies a l'entrada de Saba en el capital.

Estalvi econòmic i de CO2

Roca ha indicat que Geever vol convertir-se en un operador neutre, un especialista en última milla que contractin les altres empreses logístiques. En aquest sentit, ha indicat que el model pot aportar molta més eficiència, ja que hi ha menys fracàs en el lliurament final del producte. En aquest sentit ha destacat que l'última milla suposa el 40% del cost del lliurament per als operadors logístics. A més, segons els càlculs de Geever, el seu model aportaria una rebaixa del 40% de les emissions de les furgonetes de repartiment, i un 20% de descens de la congestió de la ciutat.

stats