Ryanair redueix les pèrdues fins als 355 M€
La 'low cost' va gairebé triplicar els ingressos durant el segon any de pandèmia
BarcelonaLa reina de les low cost comença a eixugar les pèrdues després de la pandèmia. Ryanair va registrar un resultat negatiu de 355 milions d'euros durant el seu últim any fiscal, que va tancar el 31 de març passat, davant dels números vermells de 1.015 milions que es va anotar en l'exercici anterior, segons ha informat aquest dilluns l'aerolínia. La facturacióva arribar fins als 4.800 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 193%, durant el segon any de pandèmia, en què el transport aeri s'ha refet però encara no del tot.
Els costos d'explotació de la companyia irlandesa es van duplicar fins als 5.270 milions d'euros, impulsats principalment per la reducció dels costos variables, com els d'aeroport i manipulació, les taxes de ruta i el consum de combustible més baix, després d'incorporar a la seva flota 61 avions del model B737 Gamechangers.
D'altra banda, el volum de passatgers es va recuperar amb força i va passar de 27,5 a 97,1 milions de passatgers, mentre que el factor d'ocupació va créixer 11 punts percentuals, fins al 82%. No obstant això, Ryanair reconeix que es va veure obligada a aplicar una estimulació "significativa" dels preus, a través de campanyes de màrqueting agressives, després que la relaxació en les restriccions als viatges s'endarrerís. Aquest context també es va veure agreujat per l'impacte de la variant òmicron i la invasió russa d'Ucraïna el segon semestre.
Recuperació del trànsit
El conseller delegat del grup Ryanair, Michael O'Leary, espera que en els pròxims cinc anys el trànsit creixi un 50%, fins a assolir els 225 milions de passatgers a l'any. "Aquest creixement es produirà amb tarifes més baixes però amb una flota de nous avions que ofereixen un 4% més de seients però consumeixen un 16% menys de combustible i redueixen les emissions de soroll en un 40%", ha destacat.
A més, el deute net al final de l'any fiscal es va reduir un 36%, fins als 1.450 milions d'euros, mentre que l'any anterior era de 2.280 milions d'euros. Ryanair preveu reduir aquest deute net a zero en els pròxims dos anys. "La solidesa del balanç de Ryanair garanteix que el grup està ben preparat per capitalitzar ràpidament les nombroses oportunitats de creixement que hi ha a Europa en la recuperació posterior al covid-19 aquest any i més enllà", ha afegit l'aerolínia.