Ryanair podria pagar fins a 33 M€ en compensacions als clients afectats per les vagues
El portal de reclamacions AirHelp estima quina serà la factura dels problemes de la 'low cost'
BarcelonaL'aerolínia 'low cost' Ryanair podria haver de pagar fins a 33 milions d'euros en concepte de compensacions als 120.000 passatgers afectats pels nou dies de vaga del seu personal durant el mes de juliol, segons ha estimat el portal de reclamacions AirHelp. La directora de comunicació global de la plataforma, Paloma Salmerón, ha explicat que és el moment de compensar els milers de passatgers que han vist "destruïts" els seus plans de vacances per "la mala gestió" de l'aerolínia.
El portal de reclamacions creu que les cancel·lacions i retards en els vols han convertit la temporada d'estiu en "una de les més caòtiques de la història". AirHelp ha avisat que les companyies aèries que "corren el risc de patir grans interrupcions" de vols durant la temporada alta han de complir amb l'obligació legal de compensar els passatgers per les molèsties ocasionades.
A més, la companyia culpa aquestes aerolínies, ja que "no aconsegueixen oferir unes condicions de treball al seu personal". AirHelp aconsella a tots els passatgers afectats que comprovin si els seus problemes amb el vol els donen dret a un compensació econòmica. Aquest tipus de reclamacions es poden fer fins a tres anys després de l'incident, però sovint els passatgers acaben desistint per les traves burocràtiques i la falta d'informació.
L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que depèn del ministeri de Foment, va recordar abans i després de les jornades de vaga de Ryanair que tots els passatgers que hagin patit una cancel·lació del seu vol amb menys de dues setmanes d'antelació tenen dret a una indemnització d'entre 250 i 600 euros.