Ryanair diu que si el Govern aplica la taxa mediambiental reduirà els seus vols a Catalunya

La companyia anuncia que volarà des de Barcelona a Manchester i Edimburg aquest hivern

Un avió de Ryanair al costat de la torre de control de l'aeroport de Girona / ACN
Elena Freixa
16/04/2014
1 min

BarcelonaLa companyia aèria Ryanair ha advertit aquest dimecres que si la Generalitat tira endavant la taxa mediambiental, reduiran les freqüències de vols a Catalunya. Ha assegurat que ja ara el creixement a Barcelona està condicionat pels costos després que Aena apugés les tarifes aeroportuàries a Espanya el 2012.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El director comercial de Ryainair, David O'Brien, ha titllat de "discriminatòria" la taxa, perquè tal com s'ha plantejat penalitza el 100% dels seus vols i només el 50% dels vols en altres companyies –referint-se, sense esmentar-la, a Vueling.

Ha calculat que si s'aplica el sobrecost per a l'empresa, seria de 500.000 euros anuals. Si arran d'això, ha dit, es reduïssin un 20% les freqüències setmanals, la pèrdua de 81.000 turistes implicaria efectes negatius sobre l'economia, que deixaria d'ingressar 71 milions de les despeses d'aquests visitants.

També ha defensat que la taxa catalana no aconseguirà la finalitat mediambiental que vol perquè, ha dit, Ryanair ja és la companyia més sostenible. "La manera de ser-ho més és deixar de volar", ha criticat.

O'Brien ha presentat la nova oferta de la temporada d'hivern a Barcelona, amb un creixement del 16%. Volarà a dues destinacions noves, Edimburg i Manchester, tres cops per setmana, i incrementarà vols amb altres ciutats com Londres o Milà.

Ha insistit que el creixement de vols al Prat està directament lligat a l'interès i "l'esforç" d'altres aeroports per enllaçar amb la ciutat catalana i no a cap facilitat o gest positiu per part d'Aena –l'autoritat aeroportuària espanyola.

Sobre l'aposta per Girona i Reus, ha explicat que no pensen en la retirada, però que l'increment de costos al Prat "no convida" als esforços més grans que requereix operar als altres aeroports més petits".

stats