Indústria

Relleus a Wallbox: marxa el director de negoci i la 'dircom' és cessada

Myriam Lhermurier portava només set mesos al càrrec i no serà substituïda

Seu de Wallbox a Barcelona
2 min

BarcelonaEtapa de canvis a Wallbox, la firma catalana de carregadors de cotxes elèctrics. El director de negoci, Masud Rabbani, i la directora de comunicació i de relacions públiques, Myriam Lhermurier, han deixat de formar part de la companyia, segons ha pogut saber l'ARA. Els canvis arriben en paral·lel a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) –el primer de la seva història– amb què l'empresa amb seu a Barcelona ha d'acomiadar 96 treballadors, prop del 7% de la plantilla i la majoria a Barcelona, en el marc d'un pla per reduir en 50 milions els costos d'aquest any.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El lloc de Rabbani, que ha decidit marxar de la companyia, l'ocupa des d'aquest mes d'abril Douglas Alfaro, que fa tan sols dos dies anunciava a LinkedIn les seves noves funcions: "Després dels últims anys com a general manager a l'Amèrica del Nord, estic emocionat de tornar a la seu de Barcelona". Alfaro, que feia quatre anys que era al càrrec, venia de Tesla. En el cas de Lhermurier, que ha estat set mesos en les seves funcions, es tracta d'un acomiadament que no tindrà relleu, de manera que l'equip de comunicació i relacions públiques reporta ara al chief of staff, Austin Wood, la mà dreta del conseller delegat, Enric Asunción.

Ampliació de capital

La cotitzada a la Borsa de Nova York va anunciar ahir que vol captar fins a 100 milions de dòlars (uns 92 milions d’euros) mitjançant l’emissió de noves accions de classe A, amb drets polítics i econòmics. Quatre mesos abans, Wallbox també anunciava el tancament d'una col·locació privada per valor de més de 40 milions d'euros, dissenyada per enfortir el balanç de l'empresa i disposar de capital per executar el pla estratègic.

Wallbox inicia així un 2023 amb importants canvis de personal, després de tancar el 2022 amb una facturació de 146,9 milions d'euros, més del doble que l'any anterior, i unes pèrdues operatives de 136,7 milions, un 155,5% més. Els plans del proveïdor de carregadors elèctrics per a l'any vinent, atès el "complex" entorn a curt termini –les vendes previstes de vehicles elèctrics a Europa s'han revisat a la baixa–, depenen d'optimitzar el negoci, conservar caixa i ser rendibles.

Tal com va avançar l'ARA, a finals del 2022 hi havia un cert pessimisme al voltant de la companyia a causa de la caiguda del valor de l'acció, perquè des del dia del debut al parquet novaiorquès, l'octubre del 2021, quan va arribar als 1.500 milions de dòlars de capitalització (uns 1.293 milions d'euros), els títols s'han desplomat més d'un 70%.

stats