Economia28/05/2021

El Regne Unit obliga les asseguradores a deixar de penalitzar els clients fidels

La majoria d'empreses augmenten els preus als usuaris si no canvien de companyia

LondresEls conductors i propietaris britànics que mantinguin la companyia d’assegurances seran recompensats amb ofertes de renovació més econòmiques a partir del mes de gener. L’Autoritat de la Conducta Financera (FCA), l’òrgan que regula el sector, ha anunciat aquest divendres un paquet de mesures per protegir els clients del que s’acostuma a anomenar la pena de fidelitat.

Inscriu-te a la newsletter El laborisme i l'enèsim triomf de FukuyamaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A dia d'avui, el fet de mantenir-se a la mateixa companyia fa que els clients no es puguin beneficiar de millors condicions i ofertes que sí que es posen a l’abast de potencials nous clients. Posar fi a aquesta pena de fidelitat és, segons el regulador, una mesura equitativa. Tot i així, també ha reconegut que podria significar que les promocions per captar clients siguin menys competitives.

Cargando
No hay anuncios

En un comunicat, la FCA afirma: "Les asseguradores hauran d'oferir als clients que renovin [el contracte] un preu que no sigui superior al que pagarien com a nou client. És probable que les empreses deixin de llançar ofertes a un preu insostenible a alguns clients. No obstant això, la FCA estima que aquestes mesures permetran estalviar als consumidors 4.200 milions de lliures esterlines en deu anys, eliminant la pena de fidelització i millorant el mercat".

L’any 2018 sis milions d’assegurats lleials s'haurien estalviat 1.200 milions de lliures esterlines (quasi 1.500 milions d’euros) si haguessin pagat el preu mitjà pel seu risc real, segons la FCA.

Cargando
No hay anuncios

La majoria de les asseguradores augmenten els preus dels clients existents cada any quan els renoven les pòlisses, en una pràctica coneguda com a recorregut de preus. Això significa que els consumidors han de buscar cada any les noves ofertes, i canviar de proveïdor, per evitar pagar preus més elevats. La lleialtat a la companyia asseguradora, per tant, no surt a compte. Els consumidors crítics amb aquest sistema s’han queixat durant molt de temps que distorsiona el mercat i que, a la pràctica, són els clients grans i vulnerables els que acaben pagant més perquè són els menys propensos a canviar.

A més de la decisió sobre els preus, la FCA introdueix normes per facilitar als consumidors la cancel·lació de la renovació automàtica de la pòlissa.