Seat fa curt i estudia augmentar la producció de l’Ateca

L’automobilística bat rècords de vendes el primer trimestre gràcies a l’èxit del totterreny urbà

El president de Seat, Luca de Meo (dreta), el vicepresident d'R+D, Matthias Rabe (centre) i el cap de disseny, Alejandro Mesonero, durant la presentació de l'Ateca. SEAT
Natàlia Vila
11/04/2017
2 min

BarcelonaEntre sis setmanes i quatre mesos. Aquest és el període d’espera per als clients que volen comprar un Ateca, el totterreny urbà de Seat. El temps d’espera varia en funció dels extres i l’acabat del vehicle, segons explica a l’ARA l’automobilística catalana. El motiu principal del retard en l’entrega, però, és que l’èxit d’aquest model -que es va posar en venda el juny de l’any passat- ha superat les previsions de Seat i l’automobilística ja estudia com augmentar-ne la producció.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El vehicle es produeix sota demanda i ara mateix les sol·licituds de compra superen de sobres la capacitat productiva de la fàbrica de la República Txeca on es fa aquest totterreny. A falta de xifres oficials, l’automobilística avança que actualment es fabriquen uns 75.000 Ateca cada any. Segons la companyia, el retard en l’entrega està dins el marge del sector per a aquest segment, però el cert és que Seat ja estudia possibles solucions, sense concretar quines.

El camí no és senzill. Abans d’augmentar-ne la producció, l’automobilística vol assegurar-se que la demanda és sostinguda i no puntual, per no morir d’èxit. Incrementar-ne la producció també implica coordinar tots els proveïdors que fan les peces i potser ampliar plantilles, per això la companyia assegura que abans de fer el pas cal controlar totes les variables.

Seat encara no ha facilitat les xifres desglossades per models, però aquest dimarts ha avançat que l’Ateca va ser “el model més venut durant el mes de març en el canal de venda a particulars”, i va trencar així l’hegemonia de l’Ibiza i el León. Segons els càlculs de l’associació de fabricants Anfac, entre gener i març es van vendre 4.600 Ateca a Espanya (i d’aquests, la meitat al març). De fet, durant el primer trimestre de l’any Seat ha tingut les millors dades de venda des del 2001.

Les vendes es disparen un 14%

Entre gener i març, Seat va lliurar 117.300 vehicles a tot el món: 14.000 més que en el mateix període del 2016. La xifra suposa un augment del 14%. De fet, només al mes de març el nombre de cotxes lliurats va superar les 53.000 unitats, un 14,4% més que el 2016. Segons ha explicat la companyia, el volum de vehicles venuts al març és el més gran en un sol mes en els últims 17 anys, des del març del 2000. La direcció admet que els nous models han donat un impuls important a les vendes.

L’automobilística també destaca la solidesa comercial dels cinc principals mercats europeus, amb creixements que superen el 10% en tots els casos. Espanya encapçala els lliuraments en el primer trimestre de l’any, amb 24.700 vehicles venuts, un 16,6% més. Les matriculacions al canal de particulars avancen al voltant d’un 50% des de començament d’any.

Per darrere d’Espanya els mercats amb més vendes van ser Alemanya (amb 20.600 unitats i un 10,1% més ) i el Regne Unit (amb 16.800 i un 25,2% més). França i Itàlia també pugen més d’un 10%. El creixement arriba a la resta d’Europa, i segons la companyia, Àustria i Suïssa sobresurten per sobre de la resta amb uns increments del 32% i el 78% respectivament. Fora d’Europa, Mèxic i Turquia també han registrat un augment del voltant de l’11% en les vendes.

El segon trimestre la companyia catalana llançarà l’Arona i, el 2018, un totterreny que encara ha de batejar.

stats