Quadern del Mobile. Dia 1: la crua realitat del metavers

Les promeses de la realitat virtual i els experiments amb el 5G estrenen el primer dia oficial de congrés

Un congressista prova un sistema de realitat virtual al Mobile World Congress del 2022.
28/02/2022
2 min

Metavers sense bateria

En la primera jornada oficial del MWC tothom s’omple la boca d'universos paral·lels: la teleco coreana KT mostra el que ja té en funcionament fa mesos; Telefónica va inaugurar diumenge una rèplica virtual de l’estand físic que té al pavelló 3 -l’empresa acaba de nomenar una Chief Metaverse Officer-; Qualcomm inclou xips específics de realitat augmentada i virtual en la seva llarga llista de nous productes; i Oppo presenta el monocle AirGlass (només es ven a la Xina per l’equivalent a uns 650 euros), que superposa informació del telèfon a la imatge del món real que estem veient. Però les coses acaben posant-se al seu lloc quan a l’estand d’Orange vols experimentar la recreació virtual de la catedral de Notre-Dame de París i et diuen que en aquell moment no pot ser, perquè tres dels quatre visors disponibles s’han quedat sense bateria.

5G entre taurons

Sense marxar de l’estand de l’operadora francesa, on l’any passat es podia pilotar en directe des de Barcelona una embarcació al port de València, aquest any es pot controlar a distància un vehicle subaquàtic dins del tanc dels taurons de l’Oceanogràfic de la mateixa ciutat, el més gros d’Europa del seu gènere. Es tracta de demostrar com els robots faciliten les inspeccions en llocs perillosos, amb l’afegit de controlar-los mitjançant gestos, un aspecte a agrair en temps pandèmics. Però l’aparell no rep directament el senyal 5G, que penetra malament en l’aigua sobretot si és salada, sinó que va connectat per cable a una boia de superfície.

Un matrimoni ben avingut

El de Telefónica amb Microsoft. Els tres anys d’estreta col·laboració entre les dues empreses van començar amb l’ús del núvol Azure per part de l’operadora, i ara s’han ampliat amb la inclusió a Movistar+ de la plataforma de jocs de Microsoft, el servei Teams de videotrucades, els vídeos de formació de LinkedIn i el recurs de les dades sobre informació maliciosa al servei de wifi supervisada de la teleco. La plataforma de TV de Telefónica també ha incorporat els vídeos de Twitter i TikTok, diversos agregadors de podcasts i la possibilitat de fer compres a Amazon, Rakuten i Shopify des del televisor.

stats