Moda

Puig oblida el sotrac del 2020 i registra vendes rècord

La multinacional catalana tanca el 2021 amb una facturació 2.585 M€ i uns beneficis de 234 M€

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig.
2 min

BarcelonaLa companyia de moda i fragàncies Puig ha trigat només un any a oblidar la crisi provocada pel covid. Si el 2020 la multinacional catalana tancava per primer cop a la seva història amb pèrdues (-72 milions d'euros), el 2021 no només ha superat aquest sotrac sinó que, a més, ha tancat amb uns beneficis i vendes rècord.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Concretament, els beneficis nets van ser de 234 milions d'euros (vuit més que el 2019), l'ebitda (benefici abans d'impostos, interessos i amortitzacions) de 425 milions i la facturació va arribar als 2.585 milions d'euros, un 21,5% més que el 2019, tenint en compte que encara no havia adquirit la marca de maquillatge Charlotte Tilbury, i un 68% més que l'any de l'esclat del covid. "Són uns molt bons resultats, millors dels que havíem anticipat", ha reconegut aquest dilluns durant la seva presentació el president i conseller delegat de la companyia, Marc Puig.

L'increment de vendes s'ha produït en totes les marques i categories (fragàncies, dermocosmètica i maquillatge) i també en tots els punts geogràfics. Destaca especialment el comportament del mercat asiàtic, en què es va triplicar la facturació i ja representa un 10% del total de vendes, i el dels Estats Units, on es va doblar. Precisament aquest últim, juntament amb el del Regne Unit i Espanya, són els seus tres mercats més importants. Pel que fa a les marques de fragàncies Paco Rabanne i Carolina Herrera, se situen en el top 10 dels perfums a nivell mundial, en cinquena i setena posició, respectivament.

Una de les sorpreses del 2021 és que la facturació del canal online (28%) es va mantenir respecte al 2020, quan es va disparar a causa de les restriccions del covid. La companyia esperava que un cop superada la part dura de la pandèmia hi hauria una petita baixada.

Proper objectiu: 3.000 milions d'euros

La multinacional espera superar per primer cop els 3.000 milions d'euros en vendes aquest mateix 2022, un any abans del que havia previst inicialment en el seu full de ruta 2020-2025 així com els 500 milions d'euros d'ebitda. "Haurem duplicat les vendes en dos anys en lloc de tres", ha apuntat Puig. La companyia, alhora, manté l'objectiu de triplicar la facturació de cara al 2025 i arribar al rècord de 4.500 milions d'euros.

Les seves palanques de creixement per aconseguir-ho seran el mercat asiàtic, on preveu assolir el 26% del total de vendes del grup gràcies a la marca Charlotte Tilbury, que va adquirir el 2020, i Niche.

Com tot el sector empresarial, Puig també ha vist incrementat el preu de les primeres matèries, sobretot de l'energia i el transport, un augment que ha repercutit en part en el client en "diversos punts percentuals" en funció de cada país. Tot i així la multinacional no espera que aquesta pujada impacti negativament en les vendes d'aquest any. "El nostre és un producte de luxe assequible", ha puntualitzat Puig.

Tampoc preveu que tingui un gran impacte en la companyia l'atac rus a Ucraïna. "L' Europa de l'Est és un mercat petit. De moment el que hem fet és prémer el botó de pausa a tot Rússia", ha concretat el president de Puig.

stats