Puig es ven la marca de cosmètics Payot a un grup inversor
La multinacional catalana es desprèn de l'empresa francesa després de 13 anys per centrar-se en el negoci de moda i perfumeria de luxe
BarcelonaEl grup català Puig ha anunciat la venda de la companyia de cosmètics francesa Payot a un grup d'inversors privats liderat per Andrea Surliuga, un emprenedor italià amb més de 20 anys d'esperiència al sector. L'operació forma part de l'estratègia de Puig per centrar-se preferentment al negoci de la moda i els perfums de luxe.
Payot va entrar a formar part de Puig el 2001, quan l'empresa la va comprar a través de la companyia de bellesa Myrurgia. La venda als nous propietaris s'ha fet amb el suport del fons LBO France.
L'empresa ha defensat la tria d'Andrea Surliuga perquè encaixa amb el desenvolupament de Payot. L'empresari ha estat conseller delegat i propietari del grup GTS, un referent al mercat italià de la cosmètica i cur de la pell amb marques com Solarium, Dibi Cosméticos i Bacos.
Payot va néixer el 1920 de la mà de la dermatòloga Nadia Payot i compta amb una gamma de més de 200 productes a l'actualitat.
L'operació de venda de Payot s'ha anunciat el mateix dia que Puig també ha protagonitzat una altra moviment emprearial. En aquest cas, l'empresa catalana ha comprat a Louis Vuitton el 25% de l'empresa STL, fabricant d'una part de la col·lecció de moda de CH Carolina Herrera.
El grup Puig, una empresa familiar catalana, factura quasi 1.500 milions d'euros l'any i compta amb 4.200 treballadors. És el sisè grup dins del sector de la perfumeria amb una quota de mercat del 8,6% a nivell mundial i s'ha proposat escalar al tercer lloc dins d'aquest rànquing el 2020.
Puig compta amb marques pròpies com Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne i Jean Paul Gaultier; té també llicències com Prada, Valentino, Comme des Garçons i fragancias Celebrities.