Puig guanya 177 milions el 2014 i preveu créixer un 33% en tres anys

El grup català de moda i fragàncies compra les llicències de perfums Jean Paul Gaultier per uns 90 milions a la japonesa Shiseido

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, a la roda de premsa. MANOLO GARCIA
Elena Freixa
16/04/2015
2 min

BarcelonaEl grup de perfumeria i moda català Puig va tancar l'any passat amb uns guanys de 177 milions d'euros i va facturar 1.508 milions, uns resultats lleugerament per sobre dels del 2013. De cara als propers exercicis, però, l'objectiu de l'empresa és créixer un 33% i arribar als 2.000 milions d'euros d'ingressos el 2017, segons ha explicat aquest dijous el president i conseller delegat de Puig, Marc Puig.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Una de les operacions que serà clau en aquest desenvolupament és l'acord a què ha arribat Puig per comprar les llicències de les fragàncies Jean Paul Gaultier, ara en mans de la japonesa Shiseido. L'empresa catalana pagarà en total uns 90 milions d'euros per quedar-se a partir de l'1 de gener del 2016 amb aquestes llicències que aportaran un 10% de la facturació del grup aproximadament.

Puig pagarà 70 milions pels drets, 20 més pel compliment d'una sèrie de condicions i una compensació per avançar el final de la llicència que Shiseido tenia fins a mitjan del 2016.

Aquesta integració i els esforços per desenvolupar les seves marques pròpies (entre les quals hi ha Carolina Herrera, Nina Ricci o Paco Rabanne) farà que la rendibilitat dels propers tres anys baixi, segons ha reconegut Puig tot i que no ha xifrat el descens previst. El 2017, segons el plans del grup, la rendibilitat millorarà fins a nivells del 15%.

L'altre palanca de creixement del grup al segment de les fragàncies de luxe serà el desenvolupament de dues marques adquirides a principis d'any: la londinenca Pehaligon's London i L'Artisan Parfumeur Paris. Per tal d'impulsar-les, Puig obrirà una primera botiga al Rockefeller Center de Nova York a l'estiu.

L'empresa manté l'objectiu de situar-se al podi mundial de les fragàncies de luxe l'any 2020, amb una quota de mercat aproximada del 12%. La darrera dada, del 2013, apuntava que Puig tenia el 8,6% del mercat mundial.

La companyia té el 14% de les seves vendes a Espanya i està fortalment internacionalitzada amb vendes a més de 140 països i 22 filials pròpies. La fabricació està concentrada als tres centres de producció a Espanya, amb un 67%, i a França, amb un 31%, mentre la planta de Mèxic té un pes del 2% sobre el total.

La plantilla de Puig s'apropa a les 4.200 persones a tot el món, de les quals 1.600 treballen a Espanya tant a l'àmbit de producció com a les oficines centrals del grup a L'Hospitalet de Llobregat, on l'any passat va inaugurar la Torre Puig.

stats