Puig es ven la fàbrica de sabons que tenia a Mèxic
El grup català vol concentrar-se en la perfumeria selectiva i la moda de luxe i desinverteix del segment d'higiene i cosmètica
El grup català de fragàncies i moda Puig ha tancat la venda de la seva planta de producció de Mèxic al fabricant colombià Hada, segons van confirmar ahir a l’ARA fonts de la companyia. El grup català no ha fet públic l’import de l’operació, que forma part de l’estratègia de desinversions de negocis no estratègics de Puig, que vol concentrar-se en la perfumeria selectiva i la moda de luxe. A la fàbrica mexicana, ubicada a la ciutat de Cuautitlán (a tocar de la capital), s’hi fan sabons, precisament el segment en què està especialitzat el grup que assumirà les instal·lacions i la plantilla, segons van explicar des de Puig.
Els compradors de la planta, Hada, són un important grup especialitzat en productes d’higiene i fa 40 anys que produeixen per a Puig i des de Colòmbia el seu emblemàtic sabó Heno de Pravia, segons va avançar ahir el portal especialitzat Alimarket. El grup Hada està expandint-se a l’Amèrica Llatina i ja controla diverses plantes a Mèxic. La companyia treballa per a grans gegants del consum com Unilever, Johnson & Johnson i Procter & Gamble i també té cartera de marques pròpies.
Amb aquesta operació de venda, Puig es desprèn de la seva planta més petita. Segons les dades del 2014, d’aquesta fàbrica en sortia només el 2% de tota la producció anual de Puig. La nova desinversió en el sector de la higiene, van assegurar des de l’empresa, té lògica dins de l’objectiu que s’ha marcat el grup que lidera Marc Puig: escalar al podi mundial de la perfumeria i moda de luxe.
Degoteig continu d’operacions
Puig ha anat fent més gran la seva gamma de perfums d’alta gamma en els últims anys. Aquest 2016 l’ha començat culminant la incorporació dels perfums de Jean Paul Gaultier al seu ventall de productes. El grup català ja era propietari de la marca d’alta costura francesa, però, fins ara, el grup japonès Shiseido era qui tenia la llicència dels perfums de Jean Paul Gaultier . El gener de l’any passat Puig va sumar dos noms més a la llista de marques de perfums premium, amb la compra de les marques Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur, britànica i francesa, respectivament.
En paral·lel, Puig ha anat fent passos enrere en altres segments de mercat en què no té posat el focus com el de la higiene i també el cosmètic. El grup català va vendre’s la marca francesa Payot a uns inversors liderats per l’italià Andrea Surliuga el 2014. A més, el 2011 també va desprendre’s de la marca de cosmètica i higiene Maja -adquirida de l’antiga Myrurgia-, que va passar a mans dels mexicans Grisi. El mateix any Puig també va vendre els negocis de sabons com Denenes, Kinesia i Lactovit al grup AC Marca, que es propietari de detergents com Norit.
Créixer un 33% en dos anys
Puig va guanyar 177 milions d’euros el 2014 (últim exercici del qual hi ha dades) i va facturar 1.508 milions, lleugerament per sobre que l’any anterior. L’objectiu que té al davant és ambiciós: s’ha proposat créixer un 33% i arribar als 2.000 milions d’ingressos el 2017, segons va dir el mateix president del grup, Marc Puig, en l’última roda de premsa de resultats, l’abril de l’any passat.
L’empresa està molt internacionalitzada, ven a 140 països (només el 10% de les vendes són a Espanya) i té 22 filials. Fabrica en tres centres de producció a Espanya i en té un a França. El quart era la planta mexicana que ara s’ha venut a Hada, que era la més petita. La plantilla s’acosta a les 4.200 persones, segons el balanç del 2014, de les quals 1.600 treballen a Espanya.