Internet factura un 20,7% més en publicitat i els diaris de paper, un 4,2% menys
TV3 ingressa un 15,9% més. Les televisions locals perden el 14,7% d'ingressos publicitaris.
MadridL'edició impresa dels diaris va ingressar 1.124,4 milions d'euros el 2010 i, per tant, va perdre un 4,2% de la inversió publicitària en relació al 2009, segons les dades presentades aquest dilluns per Infoadex sobre l'Estat. En canvi, internet, amb 789,5 milions d'euros, ha assolit una xifra rècord d'inversió en publicitat que ha suposat un increment del 20,7%.
La facturació publicitària va tenir un creixement total de l'1,4% el 2010, amb una inversió de 12.883,8 milions d'euros a l'Estat. El creixement dels mitjans convencionals va ser del 3,9%, arribant als 5.630,9 milions d'euros, mentre que als mitjans no convencionals es van invertir 7.034,3 milions d'euros, un 0,6% menys que el 2009.
Les televisions segueixen liderant la inversió publicitària amb 2.471,9 milions d'euros, xifra que significa un increment del 4% més en relació amb l'any anterior. Les televisions grans són les que menys han guanyat, només un 2,3% més. En canvi, les autonòmiques han augmentat els diners de la publicitat en un 14,7% i les televisions de pagament, en un 30,1%.
Les televisions locals, per la seva banda, han perdut un 39,5% de la inversó publicitària. En concret, les televisions que més ingressen són Tele5 (792,9 milions) i Antena3 (690,2). TV3 ha ingressat 95,6 milions el 2010, un 15,9% més que l'any anterior.
Per altra banda, el cinema ha ingressat un 58% més (24,4 milions), els dominicals un 4,8% més (72,2 milions d'euros), les ràdios un 2,1% més (584,5 milions), els panells publicitaris un 4,8% més (420,8 milions) i les revistes han perdut un 1% (397,8 milions).
Infoadex presentarà demà les dades per autonomies.