PSA estudia fusionar-se amb Opel per salvar-se de la crisi
PARÍSOficialment, no hi ha cap operació a la vista, però el mapa de la indústria de l'automòbil europeu podria veure alterats els seus equilibris en els pròxims mesos. Segons la premsa francesa, el grup PSA, sorgit de la fusió entre Peugeot i Citroën, estudia adquirir Opel, filial alemanya de la nord-americana General Motors (GM), per fer front a les dificultats creixents que afronta. Segons Le Monde , l'acord es comença a perfilar: GM estaria disposat a fer una oferta assequible per desfer-se d'Opel, que està en caiguda lliure al seu mercat d'origen. L'empresa alemanya i el seu soci britànic (Vauxhall) tenen un 6,8% del mercat europeu dels utilitaris. Al 2011, era un 7,4%, i fa una dècada encara superava el 10%. Entre altres motius, aquesta davallada es deu a la força de Volkswagen, que el 2012 va tancar amb un nou rècord de vendes.
Peugeot i Citroën tenen davant un escenari molt complicat quan estan a punt d'anunciar els resultats del 2012, en els quals no es preveu que s'aturi la seva tendència a la baixa. El 2011, el benefici net de PSA va ser de 588 milions d'euros, un 48% menys que l'any anterior. Durant el primer semestre del 2012, el volum de negoci va caure un 10,5% respecte al resultat d'un any enrere.
L'executiu francès estaria disposat a intervenir en la transacció. Segons el diari La Tribune , l'estat estudia facilitar la compra o fins i tot adquirir una part de les accions del grup que en resulti. Però la solució no convenç del tot el govern socialista perquè suposaria "nacionalitzar les pèrdues d'un actor privat que és responsable de les seves pròpies dificultats", segons un portaveu del ministeri d'Economia. La prudència és màxima per evitar acusacions d'un intervencionisme excessiu, però no és cap secret que al govern de François Hollande li interessa trobar una solució imminent.