El president de Seat preveu una producció rècord a Martorell almenys tres anys més
De Meo augura un nou màxim de vendes malgrat l’alentiment econòmic
El president de Seat, Luca de Meo, creu que la companyia tancarà el 2019 batent de nou els seus rècords de vendes i producció, malgrat els factors externs que hi juguen en contra, com l’alentiment de l’economia, el Brexit i la inestabilitat política. A més, també augura un bon futur per a la fàbrica de Martorell, on es fan l’Ibiza, el León, l’Arona, l’Audi A1 i, de cara a l’any que ve, el Cupra Formentor. De Meo ho va dir al Saló de l’Automòbil de Frankfurt, on la marca de Martorell va presentar el Tarraco híbrid endollable i el prototip Tavascan, un vehicle de l’ensenya esportiva Cupra 100% elèctric. De Meo, davant els principals directius del grup Volkswagen, entre ells el president, Herbert Diess, va treure pit per remarcar que, mentre la majoria d’empreses del sector estan venent menys, Seat “és una de les que més creix”, amb un augment de vendes del 7% en tots els seus mercats. Sobre si el Tavascan es convertirà en una realitat, De Meo va indicar que de moment només és un prototip però que el projecte “pinta bé”.
En una trobada amb periodistes, el president de Seat també va destacar la bona salut industrial de l’empresa, amb la planta de Martorell funcionant quasi al 100% de la seva capacitat i una producció que s’espera que aquest any superi el mig milió de vehicles. “Hem incrementat la producció, que era d’un 60% quan vaig arribar [el 2015]”, va destacar, i va recordar que per primer cop el 2019 s’ha treballat a l’agost. Segons de Meo, la producció rècord a Martorell es podria mantenir durant tres o quatre anys si no hi ha un daltabaix econòmic.
El repte, però, va dir De Meo, és accelerar la electrificació de la gamma, ja que les marques hauran de rebaixar les seves emissions mitjanes i cal vendre cotxes elèctrics per compensar les emissions dels de motor d’explosió. En aquest sentit, va reconèixer que el llançament del Mii elèctric obeeix a aquest objectiu, per portar com més aviat millor al mercat un cotxe elèctric, però en un futur s’apostarà per cotxes de més valor, com l’El-Born -el primer Seat 100% elèctric- o, si tira endavant, el Tavascan.
Brexit i Algèria
Respecte a la parada de la producció a la planta de muntatge de cotxes a Algèria, De Meo va dir que espera que les quotes de producció es tornin a obrir al gener. Algèria, va indicar, és un projecte a llarg termini en què volem “desenvolupar tota la cadena de valor i crear un teixit industrial”, va assenyalar.
El vicepresident de vendes de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, va dir que l’empresa està preparada al Regne Unit per a totes les possibilitats, inclòs un Brexit dur, malgrat reconèixer que seran altres fabricants els que marquin la reacció, ja que, encara que el Regne Unit és el tercer mercat europeu per a Seat, la marca només té una quota de mercat total del 3%.