El Prat és l'aeroport que més creix dels deu primers d'Europa
Barcelona va augmentar el volum de passatgers en un 11%, més que Heatrow o Charles de Gaulle
BarcelonaEl 2016 el Prat va ser l'aeroport que més va créixer en nombre de passatgers dels deu primers d'Europa, segons les dades publicades aquest dimecres per l'Eurostat. L'aeròdrom català va augmentar fins a un 11% el seu tràfic amb 43,8 milions de viatgers en un sol any.
Aquesta dada situa Barcelona en la sisena posició pel que fa als aeroports europeus amb major volum de passatgers, darrere de Barajas, que l'any passat va sumar 49,2 milions de viatgers. Tot i així, Madrid només va créixer un 6,2%. A escala estatal, Espanya va ser el tercer país de la UE amb major volum de passatgers durant el 2016 (194 milions), després del Regne Unit i Alemanya.
L'any passat, l'aeroport de Heathrow a Londres es va mantenir com el més transitat del continent, amb un total de 75,7 milions de passatgers. També és l'aeròdrom més internacional, amb 44,8 milions de viatgers extracomunitaris. Tot i així, la infraestructura anglesa només va créixer un 1%, lluny del 9,3% que va registrar l'aeroport d'Amsterdam, el tercer en el rànquing per volum de viatgers.
Pel que fa a l'origen dels passatgers, Barcelona va registrar 24,8 milions de viatgers procedents de països de la Unió Europea, mentre que el tràfic extracomunitari es va situar en 7,1 milions de persones.
Impuls a finals d'estiu
Entre el gener i el setembre d'aquest any, el Prat ja ha registrat 36,72 milions de passatgers, xifra que suposa un increment del 7,7% respecte al mateix període de l'any passat. Segons ha informat Aena aquest dimecres en un comunicat, al mes de setembre van passar per l'aeroport barceloní fins a 4,6 milions de passatgers, un 6,4% més que l'any anterior.
Els passatgers de vols nacionals són els que més han crescut al setembre, amb un increment del 7,2%, mentre que els usuaris internacionals augmenten un 6%. De fet, entre les rutes intercontinentals destaca l'increment del 116,7% dels passatgers de vols cap a l'Àsia i el Pacífic, seguit del dels vols cap a Amèrica del Nord (+42,6%) i Amèrica Llatina i el Carib (+33,7%).