Infraestructures
Economia31/03/2023

El Port de Barcelona retira la licitació de la terminal G de creuers pel recurs de tres navilieres

El concurs es va obrir a finals de novembre i hi havia dues propostes interessades

ARA
i ARA

BarcelonaEl Port de Barcelona ha retirat la licitació de la futura terminal G de creuers, segons consta al Butlleti Oficial de l'Estat (BOE), per un recurs interposat per tres navilieres. El concurs públic es va obrir a finals de novembre després de constatar-se que hi havia dues propostes interessades: una de Royal Caribbean Group i una altra conjunta de les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.

Inscriu-te a la newsletter Què en farem, del Black Friday?Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquestes tres últimes navilieres han presentat un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per demanar la "suspensió immediata de la licitació" perquè consideren que els requisits s'han dissenyat "per adjudicar directament" la concessió a Royal Caribbean. Arran de la denúncia, l'Autoritat Portuària de Barcelona va decidir suspendre la convocatòria de concurs públic, tal com es publica al BOE, tot i que no se n'especifiquen els motius.

Cargando
No hay anuncios

Una "infracció flagrant"

Les tres navilieres consideren que els requisits del plec s'han dissenyat per adjudicar directament, sota l'aparença de concurs, la concessió de la terminal a Royal Caribbean i excloure'n qualsevol altre licitador i, per tant, hi ha una "infracció flagrant" dels principis de lliure concurrència, segons consta al recurs publicat pel diari El Confidencial.  

Cargando
No hay anuncios

Així mateix, apunta que un dels requisits que fa guanyar punts en la licitació és disposar de vaixells amb eslores superiors als 350 metres i exposa en una comparativa entre 33 companyies que Royal Caribbean és l'única que disposa d'aquesta mena de creuers, amb sis unitats. Un altre dels arguments que utilitza és que l'expresident del Port, Damià Calvet (Junts), va donar per fet públicament que la gestió de la terminal seria per a la companyia Royal Caribbean.

Al concurs publicat al desembre, el Port de Barcelona va establir altres condicionants com les millores ambientals i de sostenibilitat en el sector, que la infraestructura disposés del sistema onshore power supply (OPS) per connectar els vaixells a la xarxa elèctrica quan estiguin atracats; que la terminal fos sostenible i amb un disseny respectuós amb el medi i que s'oferissin solucions de mobilitat per afrontar un increment de passatgers, entre altres aspectes, com l'ús de combustibles verds. Ara, amb el Port sota presidència de Lluís Salvadó (ERC), el concurs queda suspès.