Infraestructures

El Port de Barcelona estrena el primer subministrament elèctric per a vaixells de mercaderies

Es tracta d'una instal·lació pionera en una terminal de contenidors del Mediterrani

A. R. B.
i A. R. B.

BarcelonaEl Port de Barcelona ha inaugurat aquest divendres el seu primer sistema de connexió Onshore Power Supply (OPS), un sistema d’endolls gegants que permetran connectar els vaixells a la xarxa elèctrica, a la terminal de contenidors Hutchison Ports Best. Es tracta del primer sistema de subministrament elèctric en una terminal de contenidors d'un port del Mediterrani i permetrà que els vaixells aturin els motors mentre són al port i puguin reduir així les seves emissions. Fins ara, el port barceloní només tenia un OPS per a iots a la drassana Marina Barcelona 92.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta instal·lació, amb un cost de prop de cinc milions d'euros, forma part del projecte Nexigen, un pla per descarbonitzar l'activitat portuària que té per objectiu tenir electrificats l'any 2030 tots els punts d'atracament dels creuers, el moll Prat i les terminals de ferris de la dàrsena de Sant Bertran i el moll de Costa. El projecte compta amb un pressupost de 200 milions d'euros i a finals d'any s'inaugurarà un altre OPS a la terminal Ferry.

Cargando
No hay anuncios

En un acte d'inauguració a la mateixa terminal aquest divendres, el president de la Generalitat en funcions, Pere Aragonès, ha assegurat que es tracta d'un projecte fonamental per al futur del país que demostra el lideratge de Catalunya a Europa i el Mediterrani. El president de la infraestructura portuària, Lluís Salvadó, ha manifestat, al seu torn, que suposa "un pas de gegant" en el camí iniciat amb el pla Nexigen. L'acte també ha comptat amb la participació de la consellera de Territori, Ester Capella; la primera tinenta d'alcaldia de Barcelona, Laia Bonet; l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, i el president de Puertos del Estado, Álvaro Rodríguez Dapena, entre altres autoritats.

La construcció d'aquest punt de recàrrega ha implicat el desplegament d'una xarxa de mitjana tensió amb 3.000 metres de cable fins a la mateixa vora del moll, on s'han instal·lat tres caixes de connexió dissenyades específicament per ser compatibles amb l'operativa de la terminal. Quan els vaixells arriben al port han de desplegar els seus cables fins al moll, que es connecten als punts de connexió del port. Aquests ginys adapten el corrent elèctric dels 25.000 volts de tensió que rep de la xarxa fins als 6.600 que necessiten els vaixells portacontenidors, modulant-ne la freqüència a 50 o 60 Hz.