Comerç exterior

El port de Barcelona es converteix en la porta d'entrada de Corea del Sud a Europa

El Port de Busan obre una plataforma logística a la ZAL

BarcelonaEl port de Barcelona serà la porta d'entrada de l'economia de Corea del Sud a l'Europa meridional i la Mediterrània. Així ha quedat certificat aquest dimarts amb la missió comercial –telemàtica– del Port de Barcelona a la ciutat sud-coreana de Busan i la inauguració d'una plataforma a la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona oberta a les empreses del país asiàtic. La plataforma l'operarà la societat B2B Logistics Busan & Barcelona Hub, que vol donar servei a les empreses de Corea del Sud que vulguin exportar a Espanya i Europa, així com a les empreses espanyoles i europees que vulguin portar els seus productes a Corea del Sud.

Inscriu-te a la newsletter El pànic a TrumpInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La societat de la nova plataforma, que ja està en funcionament, serà presidida pel vicepresident del Port de Busan, Boo-Won Kang; mentre que la direcció executiva serà ocupada pel cap d’estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent. L’accionariat de la societat compta amb una participació del 51% del Port de Busan i un 49% del Port de Barcelona. Les instal·lacions ocuparan una nau de 8.920 metres quadrats, però la superfície serà escalable segons les necessitats, ha puntualitzat el president de l'Autoritat Portuària de Barcelona, Damià Calvet. La plataforma logística completa l’estratègia del Port de Busan a Europa amb un doble punt d’entrada: el Port de Barcelona per al sud del Vell Continent i el Port de Rotterdam per als tràfics destinats al nord del continent.

Cargando
No hay anuncios

Calvet ha destacat la importància logística de Barcelona com a principal port del sud d'Europa i la Mediterrània, i les bones connexions que hi ha de transport tant amb camió com amb ferrocarril i vaixell amb la resta d'Europa i el Magrib. Malgrat aquesta visió, durant l'acte inaugural de la missió comercial el secretari general del departament de la Vicepresidència, Ricard Font, no ha dubtat en reclamar la posada en marxa dels accessos viaris i ferroviaris al port per unir-los al Corredor Mediterrani i reforçar així la potència logística de la capital catalana.

Problemes conjunturals

Respecte a la falta de contenidors per al transport a escala mundial i l'encariment dels nòlits, el president del Port de Barcelona ha indicat que "hi ha una disrupció de les cadenes logístiques" des del principi de la pandèmia del covid-19, però ha matisat que es tractava d'una situació conjuntural i esperava que "la mateixa oferta i demanda vagi equilibrant". Segons Calvet, el problema sobrepassa la capacitat del Port i, fins i tot, de l'Estat i de la Unió Europea, però ha matisat que la instal·lació de Barcelona manté l'operativa de terra 24 hores els set dies de la setmana per adaptar-se al màxim a les necessitats del mercat.