Automoció

Les plantes de Nissan abaixen la persiana després de 40 anys i amb un futur incert

Més de 1.500 treballadors es queden sense feina a l'espera que es resolgui la reindustrialització de les fàbriques

BarcelonaDesprés de 40 anys fabricant ininterrompudament vehicles, la planta de la Zona Franca de Nissan ha parat definitivament la seva producció aquest dijous, entre llàgrimes i abraçades dels treballadors. Amb aquesta aturada les tres plantes que té la japonesa a Catalunya –les altres dues són a Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca– ja estan paralitzades a l'espera de veure qui serà el nou inquilí i quin serà el futur dels poc més de 1.500 empleats que encara treballaven a l'automobilística i que no s'han pogut acollir a cap pla de jubilació. Aquests treballadors estan recollint aquesta setmana les seves cartes d'acomiadament.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Nissan ha posat punt final a la seva producció amb el muntatge de l'última pickup Navara a la Zona Franca. L'altre model que actualment s'acoblava en aquesta planta, la furgoneta elèctrica e-NV200, ja es va deixar de fer el 9 de desembre. L'automobilística japonesa va anunciar fa un any i mig que tenia la intenció de tancar les tres plantes catalanes.

Cargando
No hay anuncios

Aquest divendres a les 12 hi ha prevista una nova reunió de la taula de reindustrialització, que ha de decidir qui ocuparà les tres fàbriques, després que la xinesa Great Wall Motor (GWM), la gran favorita per a la Zona Franca, anunciés aquest dilluns que descartava instal·lar-s'hi.

Reunió clau

Cargando
No hay anuncios

La taula de reindustrialització, on hi ha el govern espanyol, el català, la mateixa Nissan i els sindicats, s'ha reunit durant l'últim any i mig per decidir quines empreses podrien substituir Nissan. Però, per ara, la taula no ha tancat cap acord amb els diversos interessats. Sobre la taula, després del no de GWM, la principal candidata a instal·lar-se a la Zona Franca és el hub d'electromobilitat, liderat per l'empresa catalana QEV i que inicialment havia d'anar a la planta de Sant Andreu de la Barca, una empresa logística (la candidata més ben situada és la immobiliària australiana Goodman) i el fabricant Tess Defence, tot i que la Generalitat assegura que està totalment descartada, fet que els sindicats ho neguen. A Montcada i Reixac hi aniria el fabricant de motos elèctriques Silence.