Banca

El pla de 6 M€ del Govern per garantir oficines bancàries a 503 pobles

El servei preveu estar operatiu al llarg del segon semestre del 2024

BarcelonaLa Generalitat ha fet un pas més per portar serveis bancaris i financers a tots els pobles de Catalunya. Aquest divendres s'ha publicat la licitació d'un concurs per dotar d'oficines mòbils els 503 municipis que no disposen de sucursal bancària i on viuen més de 300.000 persones. L'objectiu és que aquestes localitats tinguin una oficina dues vegades al mes.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així, prop de cinc mesos després d'aprovar-ho en consell executiu, el Govern ha posat sobre el paper un procés que va començar amb la consulta prèvia per conèixer els punts de vista de les entitats de crèdit i avaluar la seva capacitat per oferir el servei. Ara les empreses interessades s'hauran de presentar al concurs, obert fins al 20 de desembre.

Cargando
No hay anuncios

Des del 2008, a Catalunya han desaparegut tres de cada quatre oficines bancàries. Concretament, han passat de 8.105 a 2.194 a finals del 2022, i això suposa una reducció del 73%, segons dades de Banc d'Espanya. L'ARA ha analitzat a fons aquesta despoblació bancària amb un interactiu publicat recentment.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes oficines bancàries mòbils permetran als clients retirar i ingressar diners en efectiu, domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs als comptes bancaris, consultar moviments i saldos i obtenir extractes de comptes bancaris. També prestaran assessorament financer en la gestió dels comptes i en altres productes bancaris i financers.

Les entitats guanyadores hauran de prestar tots aquests serveis en un màxim de nou mesos a partir de la data de formalització, de manera que es preveu que entrin en funcionament durant el segon semestre del 2024. El valor de contracte és de 6,1 milions i tindrà una durada de dos anys, prorrogable a dos més.

Cargando
No hay anuncios

Els deures de les entitats

Les entitats bancàries que resultin adjudicatàries hauran d'adaptar els vehicles i instal·lar-hi un caixer automàtic, desenvolupar el programari necessari, mantenir els equips i sistemes i aportar els mitjans humans per prestar el servei, amb un mínim de dues persones per a cada lot de comarques: un tècnic en banca i una persona que faci de vigilant de seguretat.

Cargando
No hay anuncios

Les rutes i els horaris també seran responsabilitat de les entitats amb l'obligació d'estar-se un mínim de 30 minuts en els municipis de fins a 250 habitants i no menys d'una hora en els de més de 250. El servei el prestaran dues entitats que de forma alterna aniran cada quinze dies a tots els municipis.

Per aconseguir-ho, hauran de presentar-se a un o més lots, pels quals podran presentar una oferta integradora dels lots als quals concorren individualment. En total, el concurs consta de cinc lots, amb diverses comarques cada un, per evitar desplaçaments de llarg recorregut entre els municipis inclosos.