Pimec orientarà als proveïdors de l'Ajuntament de Barcelona per implantar la factura electrònica
La llei estatal fixa que les empreses que facturen a les administracions públiques s'han de digitalitzar a partir del 15 de gener
BarcelonaLa patronal Pimec ha desplegat un programa per assessorar i ajudar les petites i mitjanes empreses proveïdores de l'Ajuntament de Barcelona a passar-se a la factura electrònica. Aquest és un requisit obligatori a partir del proper 15 de gener per a totes les empreses que facturin a les administracions públiques de tot l'Estat, tot i que la mateixa Pimec reconeix que s'anirà aplicant al ritme que les administracions estiguin preparades per fer el canvi.
En el cas de l'Ajuntament de Barcelona, que ja té tot el 'software' a punt des de l'any passat, el paper de Pimec consistirà en fer l'acompanyament perquè els 4.500 proveïdors facin el canvi cap a la factura electrònica. El president de la patronal, Josep González, ha subratllat que la factura digital és una pressió més per fer complir les administracions amb la llei de morositat que les obliga a pagar a 30 dies: "Permet una major traçabilitat des que es rep la factura i, a l'hora, és un estalvi per a l'empresa, que guanya agilitat en els tràmits", va destacat.
Pimec oferirà gratis l'assessorament i l'acompanyament a totes les empreses en virtud d'aquest acord. Inicialment, el pla afectarà les 303 companyies que més facturen a l'Ajuntament i s'anirà desplegant al llarg de l'any per a la resta fins a cobrir tot el parc de proveïdors de béns i serveis, ha explicat la primera tinent d'alcalde, Sonia Recasens.
L'Ajuntament de Barcelona, de fet, ja compleix amb la llei de morositat i paga a 27 dies (per sota dels 30 que marca la llei de la Morositat), ha explicat Recasens. Aquest acord amb Pimec és pioner i no té, de moment, cap altre focus en municipis catalans, tot i que la patronal ha mantingut converses amb molts consistoris.