Economia03/09/2019

Els pilots de Ryanair a Espanya confirmen els cinc dies de vaga

El sindicat Sepla convoca aturades a partir del 19 de setembre després del fracàs de la mediació

Ara
i Ara

BarcelonaEls pilots de Ryanair se sumen a la vaga pels tancaments d'algunes bases espanyoles. El sindicat Sepla ja ha presentat aquest dimarts la convocatòria oficial d'una vaga de cinc dies entre els comandants de l'aerolínia a l'Estat. Les aturades estan previstes per als dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre. Les aturades se solaparan en part amb la vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, que van començar diumenge i continuaran els pròxims 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El sindicat ja ho ha comunicat al ministeri de Foment, la companyia i la direcció general de Treball, després de les últimes reunions de mediació. Segons el Sepla, durant les negociacions Ryanair es va mantenir "inflexible" sobre el tancament de les bases als aeroports de Girona, Tenerife Sud, Gran Canària i Lanzarote. Aquesta decisió suposarà obrir un procés d'acomiadament col·lectiu que pot afectar més de 500 treballadors.

Cargando
No hay anuncios

El Sepla ha assegurat que complirà amb els serveis mínims que dicti el ministeri de Foment, encara que considera "abusius" els que es van fixar per a les aturades dels tripulants de cabina de Ryanair. A més, recorden que una sentència de l'Audiència Nacional sobre una vaga anterior a Air Nostrum ja va posar en dubte els serveis mínims dictats per les autoritats espanyoles.

Cargando
No hay anuncios

Sense justificació

Els pilots asseguren que no entenen la decisió de Ryanair de tancar bases i acomiadar treballadors quan el nombre de passatgers augmenta i l’empresa té benefiis milionaris. “No viem cap justificació no comercial ni operativa”, va advertir la setmana passada Francisco Gómez, portaveu de la secció sindical de Sepla-Ryanair, en una roda de premsa.

Cargando
No hay anuncios

Segons Gómez, darrere dels acomiadaments i tancaments de bases hi ha la voluntat de l’aerolínia irlandesa de cobrir les mateixes rutes amb filials low cost que contractaran pilots i personal de cabina amb condicions laborals més precàries. “És el baix cost del baix cost”, va resumir el portaveu del sindicat.

Els pilots de Ryanair denuncien que les bases que tanquen fa anys que funcionen i hi ha molts treballadors que s’havien traslladat a viure a les ciutats on hi ha els aeroports amb les seves famílies. “És un drama”, va assegurar.