Els pilots de Ryanair a Espanya també donen suport a la vaga
El sindicat Sepla encara no ha convocat l'aturada però no descarta fer-ho en els pròxims dies
BarcelonaEls pilots de Ryanair a les bases espanyoles han decidit aquest dijous donar suport a la vaga com a mesura de protesta contra les condicions laborals de la companyia, com ja han fet els tripulants de cabina amb una aturada de deu dies a partir de l'1 de setembre. Segons el sindicat Sepla, més d'un 90% dels pilots consultats sobre la mesura han votat a favor de la convocatòria per protestar contra el tancament d'algunes de les bases de l'aerolínia de baix cost.
"No està fonamentat amb cap argument legal ni econòmic i suposaria l'acomiadament de més de 100 pilots a tot Espanya", han lamentat des del Sepla en un comunicat sobre la decisió de Ryanair. La companyia ja ha confirmat el tancament de les bases de Tenerife Sud i Las Palmas de Gran Canària. A més, ha deixat en l'aire el futur de la seva plantilla a l'aeroport de Girona, que es decidirà en un parell de setmanes.
El Sepla encara no ha convocat la vaga, però no descarta fer-ho en les pròximes setmanes. De moment, asseguren des del sindicat, esgotaran totes les vies de negociació amb Ryanair. "Esperem que la companyia recapaciti sobre la seva decisió, que no està emparada per cap motivació econòmica, ja que Ryanair continua anunciant beneficis any rere any", han afirmat des de la secció sindical del Sepla a l'aerolínia irlandesa.
Segons el sindicat, abans d'anunciar el tancament de les bases a les Canàries, Ryanair hauria d'haver seguit el procediment legal per posar en marxa un acomiadament col·lectiu. De fet, el Sepla considera que les sortides dels pilots d'aquestes bases no s'ajusten a la legalitat. "L'equip legal del Sepla està estudiant de quina manera donar sortida a la voluntat del col·lectiu", conclou.
L'onada de vagues entre la plantilla de Ryanair va arrencar ahir amb els tripulants de cabina a Portugal, que han convocat cinc dies d'aturada. A més, la justícia va bloquejar la protesta dels pilots a Irlanda, però va mantenir la dels comandants del Regne Unit tot i les queixes de la companyia.