El grup Peugeot-Citroën compra Opel a General Motors
L'adquisició de la branca europea de la marca per 2.200 milions d'euros permet al grup francès competir amb el liderat de Volkswagen al continent
ParísEl grup automobilístic PSA (sorgit de la fusió entre Peugeot i Citroën als anys setanta) ha anunciat la compra al nord-americà General Motors (GM) de la seva filial d'Opel per 2.200 milions d'euros. L'operació el convertirà en el número dos del sector a Europa.
La compra es desglossa en l'adquisició, d'una banda, d'Opel/Vauxhall per 1.300 milions d'euros, i de l'altra, de la filial financera de GM a Europa per 900 milions, segons ha precisat PSA en un comunicat.
Les relacions entre el grup francès i l'americà es remunten a l'any 2012, quan PSA es trobava immers en una greu crisi que el va a portar a demanar fins a 7.000 milions en ajudes al govern de François Hollande. L'aliança actual entre els dos fabricants d'automòbils queda palesa en àmbits com el negoci de les furgonetes i els utilitaris esportius (SUV) comercials.
La compra d'Opel per part del PSA reforça el compromís dels dos grups i permet a les marques Peugeot i Citroën competir directament amb Volkswagen, líder europeu del sector.
A tall d'exemple, el cotxe més venut a Espanya l'any 2016 va ser el Citroën C4. No obstant això, aquest és l'únic model del grup francès dins el 'top 10', mentre que el grup Volkswagen n'hi té 4 (Seat León, Seat Ibiza, Volkswagen Golf i Volkswagen Polo). La fusió permet a PSA acaparar les vendes d'un altre dels models dins el 'top 10', com és l'Opel Corsa.
L'any 2013 i davant una davallada de les vendes, PSA ja va estudiar fusionar-se amb la marca alemanya per salvar-se de la seva crisi.