Nova vaga del personal de terra d’Iberia al Prat

Els treballadors convoquen noves jornades d’aturades els dies 24, 25, 30 i 31 d’agost

Un avió d’Iberia en ple embarcament de passatgers a l’aeroport del Prat. Aquesta companyia, igual que Vueling i Level, pertany a la britànica IAG i, per tant, es veuria afectada per un Brexit no acordat.
Paula Clemente
14/08/2019
2 min

BarcelonaEl personal de terra d’Iberia del Prat convoca noves jornades d’aturades els dies 24, 25, 30 i 31 d’agost. Els treballadors encarregats de moure els passatgers per les pistes perquè arribin a l’avió o de traslladar els equipatges es mobilitzen per exigir millores laborals i per manifestar-se davant “la passivitat” de la companyia que els contracta.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons va informar ahir la UGT, el comitè d’empresa ha correspost a la sol·licitud de la conselleria de Treball d’intentar obrir negociacions amb la direcció de l’empresa. Tot i així, asseguren els treballadors mobilitzats, en aquestes dues setmanes Iberia no ha presentat noves propostes per atendre les reivindicacions de la plantilla ni millorar les seves condicions laborals.

L’empresa replicava ahir que les transformacions de contracte que se’ls reclamen no poden ser negociades localment a Barcelona. A més, detallava que s’han produït tres reunions amb els treballadors i que se’ls ha fet una oferta. “No s’entén que es convoquin noves aturades, i més en plena operació tornada”, lamentava Iberia.

L’últim cap de setmana que el personal de terra de l’aerolínia va fer una aturada similar -el 27 i el 28 de juliol- la vaga va provocar que es cancel·lessin 143 vols. La majoria eren de Vueling, que va aconseguir redistribuir el 90% dels passatgers afectats. La resta, de British Airways i Turkish Airlines. En els tres casos, les cancel·lacions van afectar vols tant de sortida com d’arribada, ja que les tres companyies aèries van quedar fora del règim de vols protegits pels serveis mínims.

Les demandes, en aquesta nova convocatòria, continuen sent les mateixes: acabar amb la falta de personal i donar estabilitat a la plantilla. També resoldre l’excés de càrrega de treball, evitar l’abús d’hores extraordinàries obligatòries i reorganitzar els torns.

El comitè va demanar a l’administració, a més, que insti Iberia Barcelona a dotar de mitjans l’aeroport del Prat, “com els que tenen aeroports de les mateixes característiques”, en referència a Madrid.

En paral·lel, la vaga dels responsables del control de seguretat a l’aeroport de Barcelona continua activa. Tot i mantenir-se sense provocar gaires incidències, ahir, cinquè dia de mobilització, el comitè de vaga va presentar dues demandes a Inspecció de Treball i al jutjat del Prat de Llobregat.

La vaga a Trablisa, als jutjats

En la primera, han denunciat Trablisa -empresa concessionària- per traslladar personal d’altres aeroports cap a Barcelona i minimitzar els efectes de la vaga. També han reclamat que la companyia els doni informació sobre el seguiment de l’aturada, que es revisin els descansos del personal i la “pressió” que estaria exercint la Guàrdia Civil. Genoveva Sierra, presidenta del comitè de centre, va detallar a l’ACN que aquesta primera denúncia és, a efectes pràctics, una ampliació de la que ja van anunciar la setmana passada.

La segona denúncia es va presentar també ahir al jutjat del Prat per demanar les imatges de les càmeres de videovigilància. “Necessitem demostrar que la gent no s’inventa res”, va assegurar el comitè. I comprovar, va afegir, que l’empresa “vulnera” els drets dels vaguistes i “incompleix” el contracte de licitació que Aena va adjudicar a l’empresa el 2018.

stats