Els patinets de Bird arribaran a Barcelona a través del lloguer
Bird sortirà a Barcelona amb un model més semblant al de Netflix, una subscripció mensual al voltant dels trenta euros
L’idil·li de les empreses de la nova mobilitat amb Barcelona no s’atura. Aquesta vegada és la companyia de patinets elèctrics Bird la que vol irrompre amb aquest vehicle als carrers de la capital catalana. Tot i així, l’empresa californiana no farà servir el model habitual de flota amb què opera en altres mercats, sinó que oferirà un serveis de rènting de patinets. La normativa de Barcelona estableix que el lloguer de patinets només està permès en cas que els usuaris vagin amb un guia, és a dir, que no inclou el sistema de flota que fan servir amb motos o bicicletes altres empreses com eCooltra o Scoot.
És per això que Bird sortirà a Barcelona amb un model més semblant al de Netflix, una subscripció mensual al voltant dels trenta euros amb la qual la plataforma enviarà a casa dels seus clients un patinet perquè el puguin fer servir sense restriccions de temps. “Llogar un Bird durant un mes sencer amb ús il·limitat costarà menys que la majoria dels transports públics o dies de pàrquing a la majoria de ciutats”, va assegurar Travis VanderZanden, el fundador i conseller delegat de Bird, fa unes setmanes. De fet, la start-up també estrenarà aquest model a San Francisco, on ha viscut un estira-i-arronsa amb l’Ajuntament en l’últim any. El consistori va expulsar de la ciutat Bird i el seu competidor Lime per regular el sector i va arrencar un programa pilot amb llicències que van guanyar dues empreses diferents, Scoot i Skip. És per això que Bird ha fet servir el mateix buit que a Barcelona per tornar a operar a la ciutat californiana.
Amb el model de rènting, però, la companyia competirà de manera més directa amb els vehicles d’ús personal que amb l’oferta compartida. A Barcelona, la catalana Reby va llançar una flota de patinets elèctrics malgrat el xoc amb la normativa i s’ha enfrontat a multes de l’Ajuntament.
Més normes per a les flotes
En plena campanya de les eleccions municipals del pròxim 26 de maig, el sector de la mobilitat compartida encara està a l’espera que s’aprovi el decret d’alcaldia perquè entrin en vigor les noves regles del joc. L’equip d’Ada Colau va aprovar una taxa de 71,5 euros al febrer, però el pròxim pas és fixar un nombre màxim de llicències que es podria incrementar amb el temps.