Una passatgera denuncia que Vueling li va denegar l'embarcament "per portar un bodi escotat"
La companyia assegura que la va deixar a terra per la seva resposta "abusiva" al personal
BarcelonaUna jove ha denunciat aquest dilluns a Twitter que l'aerolínia Vueling va denegar l'embarcament a la seva germana "per portar un bodi escotat" en un vol Palma-Barcelona d'aquest diumenge. La companyia aèria ha negat en aquesta mateixa xarxa social que la passatgera no pogués enlairar per la seva vestimenta, sinó per la seva resposta "abusiva" cap als treballadors de Vueling que gestionaven l'embarcament.
La germana de l'afectada ha publicat un tuit, que s'ha fet viral, on explicava la situació viscuda a l'aeroport de Palma de Mallorca. La usuària ha explicat que "diverses persones li van deixar roba perquè es 'tapés'" però que, tot i així, "no la van deixar pujar", i ha adjuntat un vídeo gravat durant la discussió entre el personal de Vueling i les passatgeres.
En resposta al tuit de la denunciant, Vueling ha afirmat també a les xarxes socials que "la passatgera anava amb banyador" i que les condicions de transport de la companyia, "i de la majoria de transports col·lectius", s'apliquen "de manera igualitària a homes i dones" i "estan dissenyades per defensar i protegir la seguretat de tots els passatgers a bord i per regular el seu comportament en benefici de tots".
A més, la companyia aèria ha sentenciat que "l'única raó" per la qual es va trucar a l'autoritat competent i no es va deixar embarcar la usuària va ser la resposta "abusiva" de la jove a la petició del personal de l'aerolínia.
Denúncia de Facua
Facua-Consumidors en Acció ha denunciat els fets davant de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) i l'Agència Catalana de Consum, ja que Vueling té la seva seu social a Catalunya. En un comunicat, l'associació ha declarat l'acció de la companyia com a "aberrant" i titlla de "discriminatòria" la decisió d'impedir-li l'embarcament. Facua ha reclamat a les autoritats competents que "sancionin de manera contundent la companyia aèria per vulnerar els drets d'aquesta usuària, després d'haver-la discriminat per la seva manera de vestir" i "deixar-la en una completa indefensió davant del passatge".
Facua ha afirmat que "cap normativa prohibeix expressament l'admissió dels passatgers per la seva indumentària, sempre que la mateixa normativa no vagi en contra de l'ordre públic". A més, l'associació considera que les condicions a les quals fa referència Vueling són "ambigües", "no poden justificar aquesta situació i que la seva interpretació sempre ha d'anar a favor de la part més feble, el consumidor".