Finances

Ouigo guanya, de moment, la guerra de preus per l'alta velocitat de baix cost

Avlo amplia el servei a més estacions, incloent-hi Lleida, Girona i Figueres

BarcelonaOuigo guanya, de moment, la guerra de preus en els trens d'alta velocitat de baix cost. La filial de la francesa SNCF presenta preus més competitius que Avlo, la marca de baix cost de Renfe, i té més freqüències en el servei entre Barcelona i Madrid, tot i que Avlo s'atura en més estacions.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet Ouigo, que va fer el seu viatge inaugural dilluns, només ofereix el trajecte entre la capital catalana i l'espanyola amb viatges directes o amb dues aturades, Saragossa i l'estació del Camp de Tarragona, situada als municipis de Perafort i la Secuita, a 13 de quilòmetres del centre de Tarragona i a 18 de Reus. De moment, doncs, la marca francesa ha optat per ignorar l'estació de Lleida, tot i que en el trajecte fins a Madrid ha de passar per la capital del Segrià, així com per renunciar a allargar la línia cap al nord fins a Girona i Figueres. En canvi, Avlo sí que ha apostat per aquestes ciutats, on es manté com l'única opció low cost.

Cargando
No hay anuncios

En tot cas, tant Ouigo com Avlo ofereixen només un únic tren diari per sentit amb parada al Camp de Tarragona. En canvi, en el trajecte entre Barcelona i Madrid hi ha fins a quatre freqüències diàries per sentit en el cas de la filial de Renfe i cinc en el de la de SNCF. Concretament, per a la setmana de l'1 al 7 de juliol, el trajecte entre el Camp de Tarragona i l'Estació de Sants costa més del doble de mitjana a Avlo que a Ouigo, amb preus de 25 i 11,50 euros, respectivament, com es pot observar a la taula adjunta. En el trajecte invers, des de Barcelona fins a l'estació del Camp, la diferència s'escurça perquè el preu de l'Avlo baixa deu euros, fins a 15, mentre que Ouigo es manté en 11,50.

Cargando
No hay anuncios

Ara bé, la gran batalla entre els dos competidors serà per la comunicació entre Barcelona i Madrid. En els dos casos es dona la coincidència que el viatge des de Madrid a Barcelona és lleugerament més barat que el trajecte invers. En el cas d'Ouigo, el Madrid-Barcelona val de mitjana 24,40 euros, mentre que el Barcelona-Madrid en val 26,50. Amb Avlo els preus són més elevats, amb 32 i 33 euros de mitjana, respectivament.

Però cal tenir en compte que els preus mostrats a la taula són mitjanes de les diferents alternatives: en alguns casos poden ser més alts i en uns altres més baixos. Per exemple, es poden trobar bitllets per 19 euros entre Barcelona i Madrid, però en altres casos poden superar els 40.

Cargando
No hay anuncios

Més barat que les alternatives tradicionals

En tot cas, encara que Ouigo guanya la guerra de preus, tant el servei low cost de l'operador francès com l'Avlo són, amb molta diferència, les opcions més barates entre totes les disponibles per recórrer aquests trajectes. Això és especialment evident en el cas dels trajectes entre Barcelona i Madrid, perquè les dues marques d'alta velocitat de baix cost fan honor al seu nom i ofereixen preus molt més econòmics que els AVE tradicionals.

Cargando
No hay anuncios

En general, només el bitllet d'AVE d'anada entre les dues ciutats es mou entre els 50 i 100 euros, entre el doble i el triple que un bitllet en qualsevol de les dues opcions low cost. Per trobar preus més baixos amb AVE, cal buscar o bé ofertes especials o bé trens en horaris amb poca demanda, com per exemple en dies feiners al migdia.

L'altra opció per moure's entre les dues capitals és el pont aeri d'Iberia. A banda del temps i el cost afegits que comporta el desplaçament als aeroports, els preus tampoc són gaire més barats. La primera setmana de juliol es mouen entre els 59 i 149 euros per al bitllet d'anada i un preu semblant per al vol de tornada; és a dir, preus comparables als de l'AVE.

Cargando
No hay anuncios

En el cas dels viatges entre Barcelona i el Camp de Tarragona hi ha alternatives comparables als trens de baix cost, si s'opta per serveis de Renfe que no són AVE però que circulen per vies d'alta velocitat com els Avant, els Alvia i el Euromed. En aquests casos, els preus poden oscil·lar entre 11 i 25 euros, de vegades per sota dels d'Ouigo i Avlo.