Óptica 2000 comercialitzarà les ulleres fetes amb impressora 3D d'Indo
La cadena de botigues d'El Corte Inglés en tindrà l'exclusiva a Espanya i Portugal durant un any
BarcelonaÓptica 2000, els establiments de la qual són propietat d'El Corte Inglés, és la primera cadena a Espanya i Portugal a distribuir –en exclusiva fins l’any que ve– la nova marca Mimic Eyewear, les ulleres fetes a mida amb impressió 3D fabricades per la divisió d’innovació de l’empresa catalana Indo. Segons els directius d’aquesta cadena d’òptiques el producte desenvolupat per Indo representa “una revolució” en la manera d’entendre el sector.
“Després de dos anys fent proves, ara la tecnologia 3D ja permet fer arribar el producte a tothom”, va explicar ahir Paco Gil, el director de producte d’Óptica 2000. Aquestes ulleres surten directament de la impressora i són absolutament personalitzades: “S’adapten al pont del nas, en la llargada de la barnilla segons la forma del cap i l’orella, i a l’angle de visió de cada cara”, va assegurar Juan Carlos Dürsteler, cap d’innovació d’Indo. Estan fabricades amb poliamida, un material resistent que s’utilitza també en algunes cirurgies mèdiques.
Ulleres fetes a mida que surten de la impressoraEl mètode de fabricació és del tot innovador: un escàner fa la lectura en 3D del crani del client, i, un cop introduïdes les diòptries, el model i el color, les dades s’envien a una impressora 3D que fa el producte, a mida de cada client.
“Quan vam veure la qualitat i la revolució que suposava vam voler liderar el projecte”, va admetre ahir Gil. Les ulleres –que costen entre 319 i 579 euros, en funció del vidre– ja estan a la venda a dos centres de Barcelona i Madrid, i la cadena espera tenir-les disponibles en set centres més abans que acabi l’any. El projecte d’innovació d’Indo té el suport del centre Eurecat i disposa d'una quinzena d’empreses col·laboradores que fan els components, la maquinària i el programari. També ha rebut 5,7 milions d‘euros de subvencions europees del total de vuit milions que ha costat el projecte.
Tot i que Óptica 2000 té l’exclusivitat en la distribució a la península Ibèrica, Indo ja ha començat a buscar socis internacionals per sortir a altres mercats a partir de setembre. Aquesta empresa catalana va entrar en concurs de creditors l’any 2010, després que la seva matriu, Indo International, acumulés un deute de més de 36 milions d’euros. El fons de capital risc Sherpa Capital la va comprar i reestructurar a finals del 2013, fet que li ha permès recuperar la solvència.