Telecomunicacions

Les operadores ja no podran trucar a l'hora de la migdiada ni els caps de setmana

Telefónica, Orange, Vodafone i MásMóvil renoven el seu codi de conducta

ARA
i ARA

BarcelonaLes operadores ja no podran fer trucades comercials en els moments claus de descans dels consumidors. L'1 de gener entrarà en vigor el nou codi de conducta pactat per MásMóvil, Orange, Telefónica i Vodafone —les quatre companyies del sector de la telefonia amb més quota de mercat d'Espanya— amb mesures com la prohibició de trucar entre les 15 h i les 16 h o els caps de setmana. Aquest pacte també les compromet a evitar les trucades comercials abans de les 9 h i després de les 21 h, i augmentarà les garanties per evitar el contacte amb clients inscrits a la llista Robinson, un registre amb el qual els usuaris poden rebutjar explícitament rebre publicitat.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquest acord renova així el primer pacte entre operadors al qual es va arribar el 2010. Per controlar que es compleix el codi, les parts mantindran una reunió semestral en què s'obre la porta a actualitzar i adaptar-ne el contingut. Entre les noves mesures, també s'augmentarà el control perquè no es puguin obtenir dades del consumidor ni respostes interpretables com una acceptació a canviar d'operadora.

Cargando
No hay anuncios

En matèria de trucades, les operadores només podran trucar un màxim de tres vegades a un client al llarg d'un mes i, en cas que aquest rebutgi l'oferta, estaran obligades a esperar tres mesos abans de fer-n'hi una de nova. Les companyies garantiran que el teleoperador que fa la trucada pugui facilitar a l'usuari un número de telèfon per obtenir informació de qualsevol altre producte o fer qualsevol altra gestió comercial o reclamació.

Reclamacions més àgils

Així mateix, l'usuari haurà de conèixer sempre el número des del qual truquen, la marca comercial que l'està contactant, el motiu exclusivament comercial de la trucada i la base de dades de la qual se n'extreu el nom, així com la del call center. Les empreses també es comprometen, segons el text inicial, a implementar un procediment comú àgil per resoldre les reclamacions dels clients que hagin pogut ser víctimes de pràctiques comercials contràries al codi. A més, les companyies col·laboraran entre elles per posar en coneixement i, si escau, denunciar davant els organismes competents les pràctiques fraudulentes o lesives per als clients.