Oh! Bike ja exporta un terç de la seva producció de bicis elèctriques
Carmela, una bicicleta elèctrica d’alta gamma dissenyada íntegrament a Barcelona i que es munta a Catalunya, es ven per 2.250 euros
Oh! Bike, companyia catalana que ha desenvolupat un model de bicicleta elèctrica, ja exporta un terç de la seva producció, segons ha explicat a l’ARA un dels socis de la companyia, Miquel Cabré. Aquest model, el Carmela, és una bicicleta elèctrica d’alta gamma, dissenyada íntegrament a Barcelona, que es munta a Catalunya -malgrat que alguns components es fabriquen a l’Àsia- i que es ven per 2.250 euros.
Segons Cabré, un 35% de la producció ha anat a mercats estrangers, bàsicament a Alemanya, però també a altres països europeus com França, Suècia i Finlàndia, i fins i tot han venut a Nova Zelanda. El principal canal de vendes és la web, que permet arribar a molts mercats, tot i que també compta amb una botiga pròpia a l’Eixample de Barcelona i està present en botigues especialitzades, tant a Espanya com en algunes ciutats de l’estranger com Berlín.
La bona acceptació del producte fa pensar als seus impulsors que aquest any podran superar els 100.000 euros de facturació gràcies a una demanda que ha obligat a ampliar la producció sobre les previsions inicials. De moment ja s’han comercialitzat els dos primers lots de bicicletes i actualment hi ha 150 bicicletes en procés de fabricació. Aquest mateix any es preveu seguir creixent i ja s’ha encarregat la fabricació dels elements crítics d’aquest model per fer-ne un nou lot de 150 unitats. L’objectiu de la companyia és arribar a fabricar 2.000 unitats anuals d’aquesta bicicleta l’any 2020 per assolir un benefici operatiu positiu.
Disseny català
De moment Oh! Bike no pensa en nous productes de mobilitat i se centra en l’impuls de la fabricació i venda del Carmela. Per dissenyar aquest model van caldre tres anys i 700.000 euros d’inversió.
Aquesta bicicleta d’Oh! Bike va guanyar el Delta d’Or dels premis ADI-FAD pel seu disseny abans de sortir al mercat. De fet, la venda a Nova Zelanda es va fer a un turista d’aquest país que la va veure al Museu del Disseny de Barcelona. Homologada per l’Idiada i considerada biònica, la bicicleta té un pes total de 15 quilos -inclosa la bateria- i té tres marxes. Amb 50 quilòmetres d’autonomia, té una bateria que es pot extreure i que alimenta el motor elèctric situat a la roda davantera.