Economia16/07/2019

Ofensiva de Glovo contra Just Eat: obrirà la seva aplicació a establiments amb repartidors propis

La 'start-up' de lliuraments vol donar servei a grans empreses associades

Ara
i Ara

BarcelonaLa companyia de repartiment Glovo obrirà la seva aplicació a establiments que ja compten amb els seus propis repartidors, un model de negoci que ja fan servir altres aplicacions de lliurament a domicili com Just Eat.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

D'aquesta manera, la 'start-up' barcelonina posa a disposició de les seves empreses associades la tecnologia de la seva plataforma. Un cop rep una comanda, és la mateixa Glovo qui la notifica a l'establiment associat. En cas que sigui el mateix establiment qui s'encarregui de lliurar la comanda, el client rep una notificació a través de l'aplicació de Glovo en la qual se l'informa que no ho rebrà a través de la seva xarxa de repartidors, tot i que pot continuar consultant el temps d'entrega i contactar amb el servei d'atenció al client de Glovo.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquest canvi, Glovo vol "donar servei a certs 'partners' molt grans que són en aquestes ciutats i que demanen la seva tecnologia i serveis", ha explicat a l'ARA una portaveu de la 'start-up'. Segons l'empresa barcelonina, l'objectiu és ser un "soci estratègic" de negocis petits i mitjans, per la qual cosa posa "al seu servei" la seva aplicació.

La decisió d'incloure empreses amb la seva flora de repartiment es va començar a implementar a principis d'any en una quarantena de ciutats espanyoles. El model de negoci per a Glovo es basa en el cobrament d'una comissió per cada comanda.

Cargando
No hay anuncios

Glovo fa anys que arrossega litigis judicials amb els seus 'riders', que consideren que estan contractats com a falsos autònoms. De moment, diversos casos han acabat amb sentències en tribunals provincials amb quasi paritat entre les favorables a l'empresa i les favorables als treballadors. La 'start-up' també ha estat sancionada per la Inspecció de Treball.

No obstant, la companyia nega que tingui res a veure i assegura que la decisió d'acceptar repartidors dels establiments es deu a "la necessitat d'aportar noves opcions perquè els usuaris tinguin la possibilitat de demanar a qualsevol restaurant de la seva ciutat", segons un portaveu.