Un jutge obliga CaixaBank a tornar dos euros per una "comissió abusiva"
El demandant va haver d'abonar aquesta quantitat per fer un ingrés de 25 euros per finestreta en un compte de l'entitat
BarcelonaCaixaBank ha hagut de retornar els dos euros que va cobrar a un ciutadà en concepte de comissió per ingressar 25 euros per finestreta en un compte de l'entitat. La sentència considera que la comissió és abusiva perquè el banc "no prestava cap servei al demandant", segons publica el diari 'El País'.
Es tracta de Pedro Vila, un advocat de Cadis, que l'any 2013 va voler ingressar 25 euros en un compte que el Registre Mercantil de Sevilla tenia a l'entitat. Aleshores el treballador de l'oficina li va notificar que l'ingrés tenia una comissió de dos euros. L'empleat de l'oficina va detallar que "era política de l'empresa".
Finalment l'advocat va ingressar els 25 euros al compte del Registre Mercantil i va pagar també la comissió de dos euros al banc. "Vaig pensar a demanar el full de reclamacions, però com que sóc advocat vaig interposar una demanda", explica Vila.
Finalment, la sentència comunicada aquesta setmana assenyala que CaixaBank "no estava prestant cap servei al demandant, sinó al seu client, el Registre Mercantil on l'advocat feia l'ingrés". Durant el procés, CaixaBank va al·legar que havia informat el Banc d'Espanya que cobrava aquest tipus de comissions, que remuneren el servei donat, una transferència feta des de finestreta que també s'hauria pogut fer des d'un caixer automàtic.
Tot i això, el jutge detalla que "és evident que l'ingrés d'una determinada quantitat per finestreta d'un banc no és en cap cas una transferència".