Nou ERO a l'Abertis de Florentino Pérez

L'expedient afectarà 160 treballadors, tots a Catalunya

Florentino Pérez és un dels màxims accionistes d'Abertis
Elisabet Escriche Rivas
26/06/2020
2 min

BarcelonaQuatre mesos després que anunciés la presentació de l’últim expedient de regulació d’ocupació (ERO) que finalment va acabar afectant uns 140 treballadors, la concessionària Abertis, propietat de Florentino Pérez, presentarà un nou ERO per causes organitzatives i productives.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i que la companyia encara no ha donat a conèixer quants treballadors afectarà, segons ha pogut saber l’ARA la xifra rondaria els 160, tots de Catalunya i que treballen per les filials d’Acesa, Invicat i Aucat, que actualment sumen una plantilla total de 800 persones. D’aquests 160, una trentena treballen a oficines.

La companyia ha confirmat a aquest diari la presentació de l’expedient, que es va comunicar aquest dijous als sindicats. Les negociacions començaran el 2 de juliol al matí amb el període de consultes a les oficines de Granollers. L’empresa recorda que el període de consultes s’iniciarà encara que no estigui constituïda la comissió negociadora. Els sindicats han rebut amb sorpresa la presentació d’aquest nou ERO. De fet UGT ja ha mostrat el seu rebuig a aquest nou expedient.

Paradoxalment, l’ERO arriba dos mesos després que la junta d’accionistes d’Abertis aprovés un dividend de 875 milions d’euros, el tercer més alt de la seva història, tal com va avançar l’ARA.

La companyia concessionària va mantenir el pla de retribuir generosament els seus accionistes tot i la crisi del covid-19. Bàsicament es tracta de dos accionistes: el grup ACS de Florentino Pérez i la italiana Atlantia. Només un 1% del capital segueix en mans de petits accionistes.

A banda de repartir dividends, Abertis va iniciar contactes també en plena pandèmia amb el govern espanyol perquè els seus contractes de peatges s’allarguessin durant el mateix temps que durés l’estat d’alarma. Una proposta, però, que el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, va deixar clar que l’executiu de Sánchez no es planteja.

L’estiu del 2021 s’acaba la concessió que gestiona Abertis a través de les filials d’Acesa i Invicat de quatre autopistes a Catalunya: el tram nord de l’AP-7 de Tarragona a la Jonquera, l’AP-2 de la barrera del Mediterrani a Saragossa, la C-32 entre Montgat i Palafolls, i la C-33 de Barcelona a Granollers.

stats