Norwegian tancarà la base de Palma, però manté Barcelona
Els canvis no afectaran el Prat, on la companyia té dues bases, una de curt i una altra de llarg ràdio, ni tampoc a la seva seu corporativa a la capital catalana
BarcelonaL'aerolínia Norwegian tancarà les seves bases de Palma, Gran Canària i Tenerife, a la vegada que cancel·larà una ruta i reduirà les freqüències de vol en aquestes instal·lacions, en el marc d'un programa de reducció de costos que impulsarà en aeroports d'Europa i EUA a partir de l'abril. Aquests canvis no afectaran el Prat, on la companyia té dues bases, una de curt i una altra de llarg ràdio, ni tampoc a la seva seu corporativa a la capital catalana.
Norwegian, la tercera major aerolínia de baix cost d'Europa i la sisena del món, s'ha embarcat en una revisió exhaustiva de l'operativa dels seus avions Boeing 737 amb l'objectiu de millorar la seva rendibilitat, augmentar els ingressos i reduir costos a tot el món. Aquests canvis afectaran part de la plantilla de la companyia, que assegura que treballa perquè hi hagi el menor nombre de baixes mitjançant el seu traspàs a l'operativa de llarg ràdio, que opera amb el model Boeing 787 Dreamliner, un trasllat de base o facilitats en les peticions de reubicació.
La reestructuració de Norwegian afecta algunes de les rutes que estan sent operades pels models Boeing 737-800 i 737 MAX 8, uns avions que s'utilitzen principalment en rutes europees, però també en algunes més llargues entre Europa i els Estats Units o Europa i l'Orient Mitjà.
Espanya és un dels països més afectats per la reestructuració de Norwegian, que tancarà les seves bases de Palma, Gran Canària i Tenerife, que se sumaran a les de Roma Fiumicino a Itàlia i Stewart i Providence als Estats Units. La companyia, a més, cancel·larà per a l'estiu que ve la ruta Tenerife Sud-Roma i reduirà les freqüències de vol en algunes altres rutes a Palma i Tenerife. En concret, les rutes afectades són les de Palma a Copenhaguen, que passa de 14 a 13 freqüències setmanals; la d'Oslo (de 9 a 8); la de Düsseldorf (de 9 a 7) i la de Hèlsinki (de 7 a 6).
Amb tot, Norwegian destaca que manté 122 rutes en oferta a Espanya, on l'any passat va transportar a 8,9 milions de passatgers, un 6% més que el 2017. Norwegian és la sisena major aerolínia a Espanya per volum de passatgers i actualment ofereix més de 120 rutes des de tretze aeroports espanyols, des d'on opera rutes domèstiques, europees i intercontinentals.
Norwegian, que dóna feina a 11.000 persones a tot el món, ha comunicat avui aquests canvis als representants sindicals i els pròxims dies iniciarà la negociació per abordar l'impacte de la reestructuració a la plantilla.