El nombre de llicències VTC repunta al juliol a Barcelona

A la capital catalana hi ha un 3,2% més de cotxes Uber i Cabify que al juny

Els taxistes s’enemisten ara amb MyTaxi per la pujada de comissions
Europa Press
25/08/2019
1 min

El nombre de llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), els que donen servei a firmes com Uber i Cabify, va seguir augmentant al juliol a Barcelona. Malgrat la nova normativa –i que Uber va deixar d'operar a la ciutat després de la seva aprovació–, la xifra va créixer un 3,2%. Tot i així, continua registrant un descens del 6,2% des que va començar l'any.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La tendència és just l'oposada a Madrid, on el sector va frenar el passat mes el continu creixement que registrava. Al tancament de juliol, les llicències VTC sumaven 8.000 cotxes, el mateix volum que un mes abans. Això no obstant, la capital espanyola es manté com la ciutat amb més vehicles d'aquest tipus, que, a més, segons dades oficials del ministeri de Foment, acumulen un creixement del 22% (d'uns 1.400 cotxes) des de principi d’any.

Així, en l'actualitat a Espanya hi ha un d'aquests cotxes per cada quatre taxis, davant de la ràtio d'un per cada trenta fixat per la llei d’ordenació dels transports terrestres (LOTT) per donar llicències a tots dos tipus de serveis de trànsit de passatgers en turismes. A Madrid, la proporció ja és d'un per cada dos.

El creixement dels vehicles de l'estil d’Uber i Cabify no respon, però, a la concessió de noves llicències per part de l'administració, sinó a les resolucions judicials fruit del buit legal que el sector va viure entre el 2009 i el 2015. És efecte, també, de l'expansió d'aquestes empreses per noves ciutats. La plataforma nord-americana ha estès els seus serveis de VTC a Cadis i la Corunya, mentre que Cabify l'ha portat a Santander i Benidorm.

stats