Economia25/07/2019

Les fàbriques catalanes esquiven la primera onada d'acomiadaments de Nissan

L'empresa executarà en dues etapes la reducció de 12.500 treballadors de la plantilla a tot el món

Ara
i Ara

BarcelonaNissan ha anunciat aquest dijous que finalment seran 12.500 treballadors els que farà fora abans de finals del 2022. Els acomiadaments s'efectuaran en dues etapes, segons ha sabut Europa Press, i Espanya es lliurarà de la primera. La companyia ha anunciat la reducció de plantilla durant la presentació de resultats del primer trimestre fiscal japonès (d'abril a juny), en què hi va haver una caiguda del benefici net del 94,1%, amb 53,1 milions d'euros en total.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia ha explicat que aquest retrocés es deu a la caiguda de les vendes en diferents regions, així com al fet que la rendibilitat de l'empresa es va veure "afectada negativament" pel descens dels ingressos, l'augment del cost de les matèries primeres i la fluctuació del tipus de canvi.

Cargando
No hay anuncios

Reestructuració a l'empresa

Nissan ha confirmat que està implementant "reformes estratègiques" per construir una base operativa que asseguri la rendibilitat de l'empresa en el mitjà termini.

Cargando
No hay anuncios

En aquest context, ha anunciat que reduirà la capacitat de producció global en un 10% i que durà a terme la retallada de 12.500 persones de la plantilla, cosa que suposa al voltant d'un 5% de la seva força laboral total, conformada per unes 250.000 persones.

Cargando
No hay anuncios

Nissan opera en dues plantes de producció a Espanya, a la Zona Franca de Barcelona, on fabrica els models Navara, NV200, e-NV200 i Renault Alaskan, i Àvila, on s'acobla el NT400 Cabstar. En total, dona feina a un total de 4.000 persones entre llocs directes i indirectes. Aquest dijous hi ha prevista una reunió entre el comitè d'empresa i la direcció de la planta de la zona franca per saber si els afectarà la retallada.

Així mateix, reduirà també en "almenys" un 10% la seva línia de producte per a finals d'aquest any, per tal de millorar la seva competitivitat concentrant la inversió en models estratègics.