Un document intern de Nestlé admet que la majoria dels seus productes no són saludables
Més del 60% del seu catàleg no encaixa amb la "definició reconeguda de salut"
BarcelonaEntre els directius de Nestlé corre una presentació demolidora: un document on es reconeix que més del 60% del seu catàleg de productes no arriba als mínims del que s'entén com a saludable i on s'afirma que no importen els esforços que faci la companyia per renovar-se perquè hi ha determinats productes o categories de productes que mai entraran dins d'aquesta categoria.
Segons explica el Financial Times, que ha tingut accés a aquest informe, el document assenyala que només el 37% dels aliments i begudes que ven Nestlé (aquí, els cereals Chocapic, el Nesquik, el Kit Kat, els purés Maggi, la pasta Buitoni o el tomàquet Solís, per exemple) arriben a la puntuació mínima en un sistema de mesurament australià.
Aquesta eina, que utilitzen grups de recerca internacional com la fundació Access to Nutrition, qualifica els productes mitjançant una escala de 5 estrelles. Si el llindar a partir del qual s'entén que un aliment o beguda és saludable són les tres estrelles i mitja, gairebé el 70% dels productes de la multinacional suïssa queden per sota.
El percentatge encara és més dramàtic si es porta a famílies específiques de productes com les begudes o els gelats. Sense tenir en compte el cafè, en el primer cas només un 4% es poden qualificar com a saludables; en el segon, aquesta ràtio baixa fins l'1%. Els lactis i les aigües responen bastant millor, però encara hi ha un 40% de lactis que no superen la barrera i un 28% d'aigües que tampoc la superarien. Aquí, fins i tot s'assenyala concretament una aigua, San Pellegrino amb gust de taronja, que obté la pitjor marca en un altre sistema de medició, Nutri-Score.
"Hem fet avenços significatius en els nostres productes, [però] el nostre portfoli encara no queda prou bé si es mesura en base a definicions externes del que és saludable en un escenari en què la pressió regulatòria i les demandes del consumidor s'estan disparant", es planteja en la presentació.
14 grams de sucre en 14 grams de Nesquik
Cal tenir en compte que aquest estudi intern no té en compte la línia de menjar per a mascotes, el cafè o la divisió de ciències de la salut, que fa menjar per a persones amb condicions mèdiques específiques. El càlcul del Financial Times, en base a això, és que el document parla més o menys de la meitat dels ingressos anuals de la firma, que l'any passat van ser d'uns 84.000 milions de francs suïssos (77.800 milions d'euros).
Tot i així, el rotatiu britànic destaca que hi ha casos molt cridaners. Per exemple, el d'un Nesquik amb gust de maduixa que es ven només als Estats Units i que es promociona com "l'esmorzar perfecte per fer que els nens estiguin preparats pel que arribi durant el dia". Doncs bé, 14 grams d'aquest producte tenen 14 grams de sucre.
Aquest cas, i altres de semblants, afecta una marca que treballa internament per implantar els estàndards de nutrició estipulats per l'ex conseller delegat Peter Brabeck-Letmathe, i que encara llueixen al costat del nom de la companyia si se la busca a internet: "Nestlé: nutrició, salut i benestar".