Economia23/05/2018

Nestlé nega que l’1-O afectés el seu negoci

El seu director general a Espanya diu que mai es va plantejar traslladar la seu fora de Catalunya

Dani Cordero
i Dani Cordero

BarcelonaEl director general de Nestlé a Espanya, Laurent Dereux, ha negat avui que la crisi política a Catalunya oberta després del referèndum de l’1-O tingués cap impacte sobre les vendes de la multinacional suïssa a Espanya, malgrat que es van fer algunes crides al boicot als seus productes pel seu arrelament a Catalunya, on té la seu central i quatre centres de producció. "Hem buscat algun signe d’impacte sobre els nostres negocis reiteradament i no hem trobat cap efecte", ha afirmat de manera taxativa Dereux.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El temor a una afectació va provocar que la federació alimentària de la UGT emetés un comunicat en què cridava a evitar un possible boicot perquè podria tenir conseqüències sobre el conjunt de les plantes i els treballadors de Nestlé a tot Espanya. "No tenia cap sentit", ha dit l’executiu sobre aquell comunicat.

Cargando
No hay anuncios

Dereux assegura que Nestlé en cap moment va valorar la possibilitat de traslladar la seu social fora de Catalunya, com van fer centenars d’empreses. El directiu ha negat haver rebut “cap pressió” per canviar la seu central, de la mateixa manera que ha negat que des de Suïssa es transmetessin decisions en aquest sentit.

"Tenim una proximitat amb el centre de decisió, però Nestlé té una tradició i cultura de descentralització", ha dit en referència a l’autonomia de la filial espanyola. I per què no van canviar de lloc la seu? "L’activitat de l’empresa va ser normal, hauria sigut diferent si haguéssim tingut problemes", ha afegit. Dereaux ha reiterat: "No formem part d’aquest debat".

Cargando
No hay anuncios

Dereux ha assenyalat que considera que la fàbrica de cafè torrat de Reus, una de les tres del sud d’Europa d’aquesta especialitat, es beneficiarà de l’acord entre Nestlé i Starbucks que fa unes setmanes va anunciar el gegant de l’alimentació.