Naturhouse guanya prop de 6 milions d'euros el primer trimestre
La companyia augmenta en un 12,3% el seu benefici net respecte l'any passat, gràcies al seu creixement en el mercat internacional
MadridNaturhouse va registrar un benefici net de 5,82 milions d'euros en el primer trimestre de 2015, un increment del 12,3% respecte el mateix període de l'any anterior.
La firma ha atribuït aquest creixement al bon comportament dels mercats internacionals, en concret a França, Polonia i Bèlgica, a les polítiques d'eficiència operativa amb la reducció del 5,1% dels costos d'aprovisionament-, i a l'aportació de la seva filial polaca, Ichem, participada en un 24,9% amb un import de 300.000 euros.
El resultat brut d'explotació de la companyia (Ebitda) es va situar en 8,54 milions d'euros, un 8% més, mentre que les vendes van augmentar un 1,5% fins els 24,25 milions d'euros. Naturhouse, que va debutar a borsa el passat 24 d'abril, va aconseguir un nou rècord històric en nombre de centres, amb 2004 a finals del primer trimestre de 2015, després de registrar 50 obertures netes de centres, cosa que suposa el 80% del total del 2014.
D'aquestes obertures, el 90% són franquícies, el 8% màster franquícia i el 2% centres propis, unes xifres que evidencien l'estratègia de creixement via franquícia del grup, que ja té presència a 27 països.