Mytaxi i Hailo creen un gegant per plantar cara a Uber
Neix la plataforma líder del taxi a Europa, que tindrà seu a Hamburg i operarà amb la marca Mytaxi
BarcelonaLa mobilitat és un negoci a l’alça. Després que Uber irrompés amb una oferta de transport privat sota demanda que ha trencat els esquemes del sector tradicional del taxi, aquest comença a fer passes per plantar-hi cara. Mytaxi i Hailo van anunciar ahir la seva fusió per erigir una gran plataforma alternativa –la més gran del sector del taxi a Europa– que aglutinarà 100.000 conductors registrats a 50 ciutats de nou països del continent.
Totes dues empreses presten serveis de mobilitat a través de taxi a demanda. L’usuari es descarrega l’aplicació al mòbil i pot no només sol·licitar un taxi al lloc on es trobi en qüestió de minuts, sinó que també pot pagar directament a través de l’'smartphone' o donar les dades perquè el trajecte se li carregui directament al seu compte.
Mytaxi i Hailo buscaven inversors i han vist els avantatges d’aliar-se per respondre a l’agressiva expansió que ha fet Uber a Europa després d’assolir el lideratge als EUA. La integració suposarà la desaparició a mitjans del 2017 de la marca Hailo en els mercats on és present –el Regne Unit, on va néixer, Irlanda i Espanya– per passar a operar sota la marca Mytaxi. La nova companyia tindrà la seu central a Hamburg, a Alemanya, i estarà dirigida pel conseller delegat de Hailo, Andrew Pinnington.
El 60% de Hailo, fundada per tres taxistes londinencs el 2011, passarà a mans de Daimler, el grup alemany propietari de Mercedes Benz i que té el 100% de Mytaxi. Aquesta aplicació, nascuda el 2009, formava part de la companyia Intelligent Apps, que Daimler va acabar adquirint fa dos anys com a part de l’estratègia de diversificar el negoci cap al transport i la mobilitat, una opció que estan prenent altres grans fabricants de vehicles. El cofundador de Mytaxi, Niclaus Mewes, passarà a ocupar un càrrec directiu dins de la branca de negoci de transport de Daimler.
Opacitat en les xifres
L’aliança entre Mytaxi i Hailo és una operació de la qual no han transcendit els números. Cap de les dues empreses dóna informació sobre la seva facturació (la de Mytaxi consolida dins del grup Daimler) i tampoc han donat detalls sobre les condicions en què s’ha tancat l’acord per adquirir la majoria de Hailo.