Multa de 750.000 € a CaixaBank per mal servei

La sanció es remet a uns fets que van tenir lloc entre l'1 de gener del 2012 i el 28 de febrer del 2014

La seu de CaixaBank a l'Avinguda Diagonal, a Barcelona / ACN- O. Campuzano
Albert Cadanet
12/07/2017
1 min

MadridLa Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) va imposar ahir una multa a CaixaBank de 750.000 euros per una infracció “molt greu” en el funcionament del seu servei d’atenció al client entre l’1 de gener del 2012 i el 28 de febrer del 2014, segons va publicar ahir el BOE.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La CNMV no en va donar més informació. Una portaveu va explicar que quan el supervisor borsari elabora un expedient sancionador, “la informació és confidencial”. Tot i no entrar en detalls, des de la CNMV van apuntar que els motius poden ser de tot tipus, “des de reclamacions on no es tracta correctament el client fins a deficiències en la firma de qualsevol contracte”.

CaixaBank va treure importància a la qüestió i va recordar que la sanció es produeix per unes pràctiques en “una època especialment convulsa per a tots els bancs” per diferents temes, com per exemple el cas de les participacions preferents. Des de CaixaBank van assegurar que ara els problemes ja estan “totalment resolts” i que els casos on va sorgir un conflicte van ser “puntuals”.

Sanció per a Ramón Agenjo

El supervisor borsari també va sancionar Ramón Agenjo Bosch, que va ser conseller secretari del Grup Damm i ara és president del World Padel Tour, amb 30.000 euros de multa per una infracció molt greu. En el seu cas va adquirir per compte d’un tercer accions de Damm el 7 agost del 2014 i va fer ús d’informació privilegiada sobre la companyia.

Les dues sancions, segons indica el BOE, són fermes només en via administrativa i, per tant, es poden recórrer a l’Audiència Nacional.

stats