Mor el Nobel d'economia Gary Becker, expert en teoria econòmica sobre el comportament humà

Professor de la Universitat de Chicago, està considerat un dels grans referents entre els economistes de la segona meitat del segle XX

Ara
04/05/2014
1 min
1
Regala aquest article

BarcelonaL'economista nord-americà Gary Becker, guardonat amb el premi Nobel l'any 1992 per la seva anàlisi econòmica sobre el comportament humà, ha mort als 83 anys, segons ha confirmat la Universitat de Chicago en un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Becker estava considerat un dels pares de la teoria econòmica sobre el comportament humà, amb treballs en què lligava l'economia i altres ciències com la sociologia, la demografia o fins i tot la criminologia (va analitzar per què les persones cometen crims).

made historic changes to the study of economics and the social sciences, combining disciplines to understand decisions in everyday life, while spawning rich new questions for scholars in diverse fields to pursue. - See more at: http://news.uchicago.edu/article/2014/05/04/gary-s-becker-nobel-winning-scholar-economics-and-sociology-1930-2014#sthash.OplFbedt.dpuf

made historic changes to the study of economics and the social sciences, combining disciplines to understand decisions in everyday life, while spawning rich new questions for scholars in diverse fields to pursue. - See more at: http://news.uchicago.edu/article/2014/05/04/gary-s-becker-nobel-winning-scholar-economics-and-sociology-1930-2014#sthash.OplFbedt.dpuf

Professor de la Universitat de Chicago, a la qual va dedicar quasi tota la seva carrera acadèmica, Becker s'ha erigit en un economista de referència de la segona meitat del segle XX.

Les seves anàlisis el van dur a qüestionar, per exemple, el cost que té per a les empreses caure en pràctiques discriminatòries amb els seus treballadors.

Becker defensava que la discriminació d'un empleat pel fet de ser negre, per exemple, sempre acaba perjudicant l'empresari, que perd mercat davant dels seus competidors que no cauen en aquests comportaments.

stats