El secret de MiiN Cosmetics: més de 16 M€ venent cremes coreanes des de Barcelona
La cadena preveu obrir 16 noves botigues aquest any i continuar amb l'expansió internacional
BarcelonaLa febre per la cosmètica coreana continua fent créixer els números de MiiN Cosmetics. La companyia catalana dedicada a importar productes de bellesa d'aquest país asiàtic va superar els 16 milions d'euros de facturació l'any passat, fet que suposa un increment del 60% respecte als seus comptes del 2022. "Estem molt contents amb els resultats perquè, encara que esperàvem un increment, hem superat el nostre objectiu i esperem continuar fent-ho cada any", celebra a l'ARA la seva fundadora, la xinesa establerta a Barcelona Lilin Yang.
Actualment, un 60% de les vendes de la companyia provenen d'Espanya, on compten amb 12 botigues repartides entre Barcelona, Madrid, Bilbao, Màlaga, València, Sevilla, Saragossa, Girona i Múrcia. Fora de l'Estat, també han obert locals a Milà, Roma, Munic i París, que representen el 40% restant. Per al 2024, la companyia preveu obrir 16 nous establiments a les principals ciutats dels països on ja opera. A més, a la seva macrobotiga de dues plantes al carrer Balmes de la capital catalana ja s'hi poden fer tractaments de bellesa: "Hem aconseguit crear una experiència molt completa i amb la mateixa qualitat que els centres que es dediquen exclusivament a aquest tipus de serveis".
Yang assegura que des del naixement de MiiN Cosmetics l'empresa ha sigut rendible cada any i encara que sempre ha recorregut a l'autofinançament, admet que reben moltes propostes d'inversors i fons interessats en el projecte. "No ens tanquem a escoltar i valorar propostes. No ho busquem, però si es presenta l'oportunitat i hi ha match, ¿per què no?", comenta l'empresària, que va començar a introduir la cosmètica coreana a Catalunya quan tornava dels seus viatges a l'Àsia amb cremes i sèrums a la maleta.
MiiN Cosmetics va tancar el 2022 amb un total de 85 treballadors en plantilla i en l'últim any ha crescut per sobre dels 145 professionals, una xifra que preveu continuar augmentant en línia amb el seu ambiciós pla d'expansió. "Una de les nostres prioritats principals per a aquest any és seguir ampliant el ventall de marques de cosmètica, cura del cos i del cabell, a més d'incorporar perfums, difusors i altres productes més d'estil de vida", remarca Yang. L'objectiu final de l'empresa és convertir-se en una botiga on trobar qualsevol producte relacionat amb l'estètica, sense que els clients hagin de buscar-los a la competència.