Moda

Puig guanya un 27% menys fins al juny i s'enfonsa a la borsa

Les accions del gegant català dels perfums cauen un 13,6% després dels seus primers resultats com a cotitzada

2 min
Puig s'estrena a la Borsa

BarcelonaLa cotització de la cosmètica catalana Puig s'ha desplomat un 13,6% aquest divendres després que hagi publicat els resultats del primer semestre, en què ha obtingut un benefici atribuït de 154 milions d'euros, un 27% inferior al del mateix període del 2023. Es tracta dels primers resultats de la companyia des de la seva sortida a borsa, el 3 de maig.

La companyia ha atribuït el descens del benefici net sobretot als costos de caràcter excepcional derivats de la seva sortida al parquet, així com a les despeses provinents de fusions i adquisicions, que després d'impostos han arribat a un import de 84 milions d'euros. Després d'aquesta caiguda, el valor dels seus títols se situa en 21,2 euros, el valor més baix d'aquests quatre mesos que porta al mercat, en el qual va aterrar per 24,5 euros l'acció.

Amb tot, de gener a juny Puig ha augmentat un 9,6% les vendes respecte als primers sis mesos de l'any passat, fins als 2.171 milions d'euros. També ha vist augmentar l'ebitda ajustat (benefici abans d'impostos, interessos i amortitzacions) un 7,4%, fins als 410 milions d'euros. Per al president executiu de la companyia, Marc Puig, el primer semestre ha estat "molt sòlid", i destaca que han registrat un increment de les vendes per sobre del conjunt del sector bellesa prèmium. "Estem especialment satisfets del resultat obtingut en les nostres principals àrees geogràfiques tot i un entorn econòmic complicat, marcat per les tensions geopolítiques", ha assenyalat en un comunicat de l'empresa de cosmètica amb seu operativa a Barcelona.

El negoci més important de Puig és el de fragància i moda, que durant aquests primers sis mesos ha crescut un 10,7%, fins a generar unes vendes de 1.599 milions d'euros. Això equival al 73% de totes les vendes. Aquest increment ha estat liderat per la marca Jean Paul Gaultier, que ha entrat en el top 10 mundial de marques de fragàncies per primera vegada, on ja hi havia els segells Carolina Herrera i Rabanne. Paral·lelament, el segment que ha crescut més ràpidament, amb unes vendes de 256 milions d'euros i un increment del 25,2%, ha estat el de cura de la pell, que representa el 12% de les vendes de la companyia. En canvi, el negoci de maquillatge, que representa el 15% de la facturació, ha tingut un mal desenvolupament, ja que ha disminuït les vendes un 1,8%, fins als 334 milions d'euros.

stats