Moda

Pronovias anuncia un ERO a 85 empleats de les seves oficines centrals al Prat

El grup admet que encara arrossega els efectes de la covid i la "lenta recuperació" del mercat de la moda nupcial

Façana de la botiga de Pronovias a Nova York
ARA
28/05/2024
2 min

BarcelonaEl grup de moda nupcial Pronovias ha anunciat aquest dimarts un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 85 treballadors de la companyia de les seves oficines centrals del Prat de Llobregat. Es tracta d'un 25% de la plantilla d'aquest departament, que compta amb 332 persones. Segons justifica la companyia en un comunicat, aquesta mesura "forma part del procés de transformació iniciat el 2023 i té com a objectiu crear un grup més sòlid i sanejat" i establir les "bases d'un creixement sostingut en el futur".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, el grup admet que encara arrossega els efectes d'una "conjuntura adversa" en els últims anys arran de la pandèmia i que s'ha traduït en una "lenta recuperació" en el mercat de la moda nupcial. En aquest sentit, Pronovias assenyala que l'any passat va perdre 98,1 milions d'euros mentre que els ingressos es van reduir un 8,9% durant l'exercici de l'any passat i l'ebitda es va situar en els 2,4 milions d'euros, d'acord amb els resultats de l'any passat, que encara estan pendents de l'auditoria.

En qualsevol cas, l'empresa remarca que aquestes xifres "no comprometen la solvència financera de la companyia" i que el seu nivell de deute s'ha reduït "significativament" després de la reestructuració accionarial. Concretament, el deute net ha passat dels 277 milions d'euros a 31 de desembre del 2022 als 131 milions d'euros l'últim dia del 2023. "Aquest 2024 continuarà sent un any de transició i assentarà les bases per a un futur creixement sòlid", assegura Pronovias en el seu comunicat.

Plans fins al 2027

Pronovias explica que desenvoluparà el seu Pla Estratègic 2025-2027, que busca augmentar les vendes i "consolidar el seu lideratge" en la indústria de la moda nupcial. En aquest sentit, detalla que inclourà tres eixos: el creixement en mercats estratègics com els Estats Units, on l'empresa vol duplicar la seva quota actual; la diferenciació i optimització del portafolis de producte per assegurar la captura d'oportunitats de mercat, tant en preu com en geografia, i una nova estratègia de distribució.

Davant la notícia de l'ERO, el sindicat CCOO ha valorat en un comunicat que "hi ha alternatives industrials que poden incidir en el manteniment de l'ocupació i alhora evitar mesures traumàtiques per a la plantilla", i ha reclamat a la direcció de Pronovias la retirada de l'ERO "per abordar la negociació de manera constructiva i amb garanties de futur".

stats