Moda

Més perfums i maquillatge tot i la crisi de preus: Puig dispara vendes i beneficis fins a un rècord històric

L'empresa catalana de moda i fragàncies va assolir una facturació de 3.620 milions i uns guanys de 400 milions

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig.
3 min

Barcelona"Arran del covid la gent ha vist la fragilitat de moltes coses que donàvem per fetes i aquests productes els proporcionen la confiança per presentar-se al món de la manera que vulguin". Amb aquestes paraules, el president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, ha argumentat que la multinacional catalana de moda i perfums tanqués un 2022 de resultats rècord, malgrat el context global de crisi de preus i butxaques ressentides dels consumidors.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia va disparar un 40% els ingressos en comparació amb el 2021, fins als 3.620 milions d'euros, una xifra que deixa enrere totes les anteriors en més de 100 anys d'història. Alhora, el grup va disparar el benefici net fins a un altre màxim de 400 milions d'euros, un 71% més, també per l'impacte en l'exercici anterior d'un canvi legislatiu al Regne Unit que afectava la compra de la marca de maquillatge Charlotte Tilbury.

Sobre l'increment de preus en els productes i l'efecte en les vendes rècord del grup, Marc Puig ha defensat que el cost per als consumidors s'ha revisat en línia amb la inflació, "o menys". "La nostra indústria no ha estat aliena a l'increment de costos en el procés productiu, però és cert que la fortalesa de les marques i la gana de la demanda ens permeten traslladar aquest augment", ha afegit. Puig també ha volgut destacar el seu compromís amb la ciutat de Barcelona i ha remarcat que mantenir la seu a la capital catalana "no ha impedit el nostre desenvolupament internacional".

És el segon any consecutiu en què Puig pot treure pit d'uns resultats sense precedents, després del sotrac del covid el 2020, quan va perdre 71 milions d'euros. Puig ha atribuït la bona marxa de l'empresa als resultats positius de les seves marques pròpies i a la reactivació del consum. Fragàncies com Paco Rabanne i Carolina Herrera es van consolidar en el cinquè i sisè llocs en la classificació mundial de perfums, respectivament. Aquest segment de negoci és el principal i va créixer un 40%, fins a unes vendes de 2.665 milions d'euros. El 2022 la companyia va assolir una quota de mercat global del 10% a la categoria de fragàncies de distribució selectiva (és a dir, en punts de venda com les perfumeries o els grans magatzems), una altra fita històrica.

El president i conseller delegat de Puig també ha destacat l'impuls que ha suposat la incorporació d'una marca de maquillatge tan viral com Charlotte Tilbury. La firma britànica, número 1 en vendes en aquest país, va rellançar els ingressos de Puig en aquest segment en un 52% i ja suposa un total de 626 milions. En canvi, el terreny de la cura de la pell (on les inversions del grup han estat més tímides) va créixer un 20% fins als 328 milions, tot i que Puig remarca que aquesta és una indústria en la qual té "grans aspiracions".

Objectiu: 4.500 M€

L'any passat la multinacional catalana va créixer en totes les regions on opera, encara que el continent nord-americà és on va registrar un increment de les vendes més important, del 56%. Pel que fa a la Xina, un altre dels mercats pels quals volia apostar el grup, es va registrar un augment del 36% en la facturació, tot i les restriccions als viatges.

Puig ha recordat que l'ambició de la companyia és arribar als 4.500 milions d'euros en ingressos el 2025, després de superar amb escreix el seu objectiu per al 2022. "Anem per molt bon camí per aconseguir-ho. Estem treballant en un nou pla estratègic i ho fem amb una visió a més llarg termini", ha reblat.

stats